معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اجرای طرح سراسری جداسازی سرویس بهداشتی از آبخوری‌ها در مدارس خبر داد و اعلام كرد: این طرح با توجه به اهمیت رعایت نكات بهداشتی در مدارس برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای نوع «آ» با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.

دكتر مرتضی رییسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جداسازی آبخوری‌ها از سرویس‌های بهداشتی و تجهیز مدارس سراسر كشور به لوله‌كشی صابون مایع از محل اعتبارات استانی، یادآور شد كه این دستورالعمل با هدف پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای نوع «آ» به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی همچنین با بیان این که سالانه بیش از 60 میلیارد تومان صرف تعمیرات مدارس می‌شود، خاطرنشان كرد: تجهیز بیش از 100 هزار مدرسه در سراسر کشور به سیستم لوله‌کشی صابون مایع، از تابستان آغاز شده و اعتبار ویژه‌ای از محل تعمیرات مدارس به این امر اختصاص یافته، چرا كه در بخشنامه ابلاغی به استان‌ها، اولویت ویژه در هزینه‌کرد اعتبارات تجهیز مدارس توسط مدیران مدارس به نصب لوله‌كشی صابون مایع مشخص شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه بی‌توجهی مدیران به اجرای دستورالعمل مذكور و كم‌توجهی به نصب سیستم لوله‌كشی صابون مایع كه به گفته وی، هزینه قابل توجهی نمی‌طلبد را غیرقابل توجیه خواند و تصریح كرد: بودجه لازم برای اجرای این موضوع در اختیار استان‌ها قرار داده شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان كرد: به استان‌های كشور ابلاغ شده است كه از محل اعتبارات استانی، جداسازی سریع آبخوری‌ها از سرویس‌های بهداشتی را در دستور كار جدی خود قرار دهند كه البته این موضوع در مدارس جدیدالاحداث لازم‌الاجراست.

رییسی تصریح كرد كه با توجه به خطر شیوع آنفلوآنزای نوع «آ»، هر مدیری كه در زمینه جداسازی آبخوری‌ها از سرویس‌های بهداشتی كوتاهی كند، باید پاسخگوی آسیب‌های بعدی باشد و هر گونه كوتاهی در این زمینه متوجه مدیران است و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha