چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 178477

مراسم چهارشنبه سوری شب گذشته، افزایش شاخص کیفیت هوای تهران تا 78 واحد نسبت به صبح روز گذشته و آلودگی هوای پایتخت را به دنبال داشت.

سلامت نیوز: مراسم چهارشنبه سوری شب گذشته، افزایش شاخص کیفیت هوای تهران تا 78 واحد نسبت به صبح روز گذشته و آلودگی هوای پایتخت را به دنبال داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،سولماز احدی، کارشناس واحد پایش و پیش بینی هوای این شرکت گفت: «ارزیابی تاثیر مراسم چهارشنبه سوری (سه شنبه شب) بر روند تغییرات ساعتی آلاینده های هوا نشان می ­دهد، انجام مراسم آتش بازی و استفاده از وسایل محترقه، عامل افزایش فزاینده غلظت آلاینده­های ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 میکرون در شهر تهران در ساعات پایانی روز سه­شنبه 25 اسفند بود.
 
وی افزود: از بامداد روز سه ­شنبه سامانه بارشی وارد شده از سمت شمال غرب و غرب کشور، دامنه ­های جنوبی البرز را تحت تأثیر قرار داد. تقویت و تشدید جریان­ های بارشی در شهر تهران و ناپایداری جوی ناشی از آن در بامداد و صبح روز سه­ شنبه، موجب افزایش رطوبت نسبی (تا 76 درصد) و کاهش مقطعی آلاینده های هوا به ویژه ذرات معلق شد.
 
به گفتۀ احدی، با شروع مراسم چهارشنبه سوری در ساعات پایانی روز سه شنبه (به ویژه ساعات 19 تا 23) شاهد افزایش فزاینده غلظت آلاینده­ ذرات معلق در شهر تهران بودیم. به گونه­ای که بیشینه میانگین غلظت ساعتی آلاینده­های PM10 و PM2.5 به ترتیب 379 (ساعت 22) و 189 (ساعت 21) میکروگرم بر مترمکعب بوده و این شرایط کاهش عمق میدان دید (تا 4 کیلومتر) را به دنبال داشت. او ادامه داد:

شایان ذکر است، کمینه میانگین غلظت دو آلاینده PM10 و PM2.5 در همان روز به ترتیب برابر 7/18 و 1/12 بوده و در ساعت 5 صبح رخ داده است.
 
احدی در پایان گفت: از بامداد روز چهارشنبه (26 اسفند) با پایان مراسم چهارشنبه سوری و افزایش نسبی سرعت باد از سوی غرب و شمال غرب شاهد کاهش غلظت آلاینده­ها در شهر تهران بودیم.

اطلاعات غلظت آلاینده­ها بر اساس داده ایستگاه­ های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha