رئیس ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: به نظر ما مطالعات در خصوص ریزگردها پایان یافته و تکنولوژی و فناوری جدید ملی در حال به روز رسانی است.

سلامت نیوز:رئیس ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: به نظر ما مطالعات در خصوص ریزگردها پایان یافته و تکنولوژی و فناوری جدید ملی در حال به روز رسانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،ضیاءالدین شعاعی  اظهار کرد: گردوغبار چالش 10 ساله اخیر کشور است و در خصوص آن نظرات مختلفی بین کارشناسان و پژوهشگران وجود دارد.

وی افزود: مطالعات در خصوص ریزگردها پایان یافته و تکنولوژی و فناوری جدید ملی در حال به روز رسانی است اما آنچه مهم است این‌که منشاءهای خارجی ریزگردها را بتوان شناسایی کرد و اصرار بر این باشد که با تعاملات بین المللی در این خصوص در تلاش هستیم.

شعاعی در ادامه اتفاق مبارک در این زمینه را مطرح‌کردن پدیده گردوغبار از سوی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و گفت: عملیات شناسایی منشاءها و کانون‌های ریزگردها در خوزستان به اتمام رسیده است و اکنون از دستگاه‌های ذی‌ربط مانند سازمان جنگل‌ها و وزارت نیرو می‌خواهیم که اقدامات مقابله را انجام دهند.

وی در پاسخ به این‌که آیا دستگاه‌های اجرایی از همکاری در خصوص مقابله با ریزگردها استقبال می‌کنند، اظهار داشت: دستگاه‌ها باید از این امر استقبال کنند اما عقب‌افتادگی‌ها در برنامه مقابله با ریزگردها ناشی از کمبود اعتبارات است؛ محدودیت اعتبارات و تحریم‌ها بر مقابله با ریزگردها تأثیر گذاشته و امیدواریم از این پس برنامه‌های مهم‌تری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha