چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 178481

بسیاری از مردم نمی‌دانند بهترین زمان مصرف موز چه وقتی است؛ وقتی که هنوز سبز است یا زمانی که زرد شده یا آن هنگام که لکه‌های قهوه‌ای دارد روی پوست آن گسترش پیدا می‌کند؟ دانشمندان با انجام تحقیقاتی جوابی برای این سوال یافته‌اند.

بهترین زمان خوردن موز چه وقت است؟

سلامت نیوز: بسیاری از مردم نمی‌دانند بهترین زمان مصرف موز چه وقتی است؛ وقتی که هنوز سبز است یا زمانی که زرد شده یا آن هنگام که لکه‌های قهوه‌ای دارد روی پوست آن گسترش پیدا می‌کند؟ دانشمندان با انجام تحقیقاتی جوابی برای این سوال یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، بسیاری از متخصصان تغذیه، موز را میوه‌ای سالم با فواید بسیار برای سلامتی می‌دانند و معتقدند موز میان‌وعده‌ای است که انرژی لازم برای مدتی طولانی را فراهم می‌کند اما این که چه هنگام موز را باید خورد و چه وقت این میوه بخوبی رسیده است، سوالی است که دانشمندان صنایع غذایی بتازگی برای پاسخ به آن تحقیقاتی انجام داده‌اند و نتایجش را نیز اعلام کرده‌اند.


دانشمندان ژاپنی با مطالعه درباره بهترین زمان خوردن موز گفته‌اند: «اغلب افراد گمان می‌کنند زمانی که موز به رنگ زرد درآمده، آماده مصرف شده است اما تحقیقات ما نشان داده که وقتی لکه‌های قهوه‌ای روی موز ظاهر شد وقت خوردن این میوه فرا رسیده است. در واقع بروز لکه‌های قهوه‌ای روی پوست این میوه نشانه‌ای خوب برای زمان مصرف آن محسوب می‌شود زیرا در این حالت خاصیت ضد سرطانی خواهد داشت و فواید دیگر آن نیز به حد بالا رسیده است».


آنها گفته‌اند یکی از خواص مصرف موز در زمان ظهورر لکه‌های قهوه‌ای روی پوست موز این است  که با تولید عاملی می‌تواند گلبول‌های سفید خون را در جنگ با سلول‌های غیر عادی و غلبه بر آنها یاری کند. همچنین موزی که به رنگ قهوه‌ای درآمده زودتر از زمانی که پوست آن سبز یا زرد است در دستگاه گوارش هضم می‌شود.


میوه موز حاوی پتاسیم، آنتی‌اکسیدان و ویتامین ب است و خواص ضد سرطانی و  غلبه بر سلول‌های سرطانی دارد. نشاسته موجود در آن به دلیل وجود آنزیم‌هایی خیلی سریع به قند ساده تبدیل می‌شود و به همین سبب زودتر در بدن جذب می‌شود. در نتیجه پس از خوردن آن قند خون خیلی سریع‌تر بالا می‌رود. بنابراین تاکید شده که افراد مبتلا به دیابت باید پس از مشاوره با پزشک خود از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha