یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی برای جلوگیری از افزایش وزن در ایام نوروز توصیه کرد مردم اگر می‌خواهند از آجیل و شیرینی استفاده کنند حتما باید از سهم ناهار و شام کم کنند.

توصیه‌های یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از چاقی در ایام عید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیام فرحبخش در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای که باید در تعطیلات نوروز رعایت شوند گفت:

افراد ممکن است در نوروز بدون اینکه متوجه شوند میزان بیشتری کالری روزانه دریافت کنند که نسبت به ایام معمول تفاوت جدی داشته باشد. در نهایت منجر به این می‌شود که فرد در پایان عید با دو تا سه کیلو اضافه وزن روبرو می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از این وضعیت در نوروز به علت اینکه افراد فراغ بال بیشتری دارند توصیه می‌کنیم روزانه نیم ساعت تا یک ساعت فعالیت فیزیکی را در برنامه خود جای دهند.

فرحبخش برای جلوگیری از افزایش وزن در تعطیلات نیز توصیه کرد: مردم اگر می‌خواهند از آجیل و شیرینی استفاده کنند حتما باید از سهم ناهار و شام کم کنند. چون آجیل و مغز از خانواده چربی‌ها هستند که صد گرم آنها بین 550 تا 650 کیلو انرژی می‌دهد. وقتی ده عدد آجیل چهار مغز می‌خوریم حدود 40 تا 45 کالری انرژی دریافت می‌کنیم. نیاز روزانه یک مرد بالغ 1800 تا 2200 کالری و یک زن بالغ 1500 تا 1800 کالری نیاز دارد.

بیشتر بدانید:سالم ترین پیشنهادها برای پیشگیری از چاقی در تعطیلات

این متخصص رژیم درمانی دویدن به مدت یک ساعت یا پیاده روی به مدت دو ساعت را برای سوزاندن 300 کالری ضروری دانست.

فرحبخش ادامه داد: زمانی که یک یا دو کاسه آجیل در روز استفاده می‌کنیم می‌بینیم که شخص یک سوم کالری روزانه را دریافت می‌کند که به اضافه وزن جدی در پایان ایام عید منجر می‌شود. مغزها در خانواده چربی‌ها و روغن‌ها جای می‌گیرند و عملا در بشقاب روزانه افراد جایی ندارند و فقط در ایام خاصی مصرف می‌شوند.

به گفته این متخصص تغذیه، شیرینی‌ها نیز در نوک هرم غذایی هستند و نباید به صورت مداوم استفاده شوند. هر صد گرم شیرینی 350 تا 400 کالری دارد. وقتی در یک میهمانی دو تا سه شیرینی کوچک مصرف می‌شود و 10 تا 15 عدد مغز استفاده می شود حدود 100 تا 200 کالری انرژی دریافت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha