سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 17852

در آستانه برگزاری هشتمین کنگره بین المللی بیماری‌های زنان ومامایی ایران اعلام شد: آلودگی هوا، مصرف سیگار و غذاهای پر چرب در ابتلا به سرطان سینه موثر هستند.

دکتر عبدالرسول اکبریان رییس هشتمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های زنان و مامایی ایران در یك نشست خبری، گفت: میزان سرطان سینه در کشور ما متناسب با کشورهای دیگر است، از هر 7 زن یکی به سرطان سینه مبتلا می‌شود. افرادی که سابقه سرطان سینه در بستگان خود دارند باید نسبت به شناسایی این بیماری در خود زودتر اقدام کنند ، آلودگی هوا ، سیگار و غذای پرچرب در ابتلا به سرطان سینه موثر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل در ایران و سایر کشورها، حاملگی های ناخواسته است که این امر مربوط به توجه بیشتر زنان به راه های پیشگیری از بارداری است.

وی اظهار داشت: سن ابتلا به سرطان تخمدان در کشور پایین تر از کشورهای دیگر است که علت آن هنوز ناشناخته باقی مانده است.

دکتر اکبریان در خصوص برگزاری کنگره بیماری های زنان و مامایی گفت : در این کنگره شرکت کنندگان از کشورهای انگلیس، امریکا، فرانسه، آلمان و دانشگاه های کشورهای هم جوار حضور دارند.

همچنین در ادامه دکتر ابوالفضل مهدی زاده دبیر این کنگره در ادامه افزود : در بخش جنبی این کنگره نمایشگاه تجهیزات پزشکی نیز برپا می شود همچنین 800 مقاله به دبیر خانه این کنگره ارسال شده که از این تعداد 270 مقاله انتخاب و ارایه می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : 20 پانل در زمینه های مختلف به بررسی مشکلات زنان می پردازد که شامل مشکلات سالمندان، پزشکی قانونی، غربالگری قبل ازتولد، تنش های عاطفی زنان به خصوص شاغلان و زنان یائسه، نانوتکنولوژی و ارگونومی طب کار از پانل هایی است که در این کنگره ارایه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha