عضو هیات مدیره انجمن جراحان قلب همزمان با برگزاری کنگره جراحان قلب گفت : 8 درصد جامعه دارای افتادگی دریچه میترال قلب هستند که بیشتر در سنین 20 تا 40 سالگی اتفاق می‌افتد.

دکتر اصداقپور عضو کمیته اجرایی کنگره جراحان قلب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که اضطراب شایع ترین و اولین علامت تپش قلب است، تاکید کرد: افتادگی دریچه میترال قلب را نمی توان بیماری تلقی کرد.

وی ادامه داد: در بین 80 تا 90 درصد بیماران تپش قلب و احساس تیر کشیدن قلب از علائم افتادگی دریچه میترال است.

دکتر اصداقپور افزود: اگر 8 درصد جامعه را که به افتادگی دریچه میترال قلب مبتلا هستند را 100 نفر در نظر بگیریم می توان گفت که یک تا 2 نفر از این افراد به سمت نارسایی قلب هدایت می شود و اگر این نارسایی شدید باشد باید قبل از پیشرفته شدن سیر بیماری اقدام به جراحی قلب نمود.

وی مهمترین علایم نارسایی قلبی را تپش قلب، تنگی نفس، خس خس سینه، استرس و اضطراب برشمرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره انجمن جراحان قلب ایران گفت: این کنگره با حضور متخصصان قلب بزرگسالان، اطفال، فلوشیپ‌های اکو، بالون و آنژیوپلاستی، بیهوشی جراحی قلب، انجمن های وابسته به گروه جراحی قلب، انجمن علمی پرستاران قلب ایران، بخش‌های قلب باز مانند ICU و انجمن فیزیوتراپی در بازتوانی جراحی قلب باز برپا می‌گردد. همچنین در این کنگره سه کارگاه احیاء، اکو و بازتوانی قلب نیز ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha