مسئول حوزه‌های علمیه خراسان‌ جنوبی، گفت: زوج‌ها باید آموزش ببینند که با هم چطور با محبت رفتار کرده تا زندگی شیرینی را در کنار یکدیگر داشته و تمام ماه‌های زندگی‌شان ماه عسل باشد.

سلامت نیوز: مسئول حوزه‌های علمیه خراسان‌ جنوبی، گفت: زوج‌ها باید آموزش ببینند که با هم چطور با محبت رفتار کرده تا زندگی شیرینی را در کنار یکدیگر داشته و تمام ماه‌های زندگی‌شان ماه عسل باشد.

به گزارش سلامت نیوز ، حجت‌الاسلام محسن مشرفی در‌ گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «مهم‌ترین علت از هم پاشیدگی خانواده‌ها فقدان آموزش است» گفت: دختر و پسری (زن و شوهری) که می‌خواهند 840 ماه در کنار هم زندگی کنند، باید با این دید به ازدواج و زندگی مشترک نگاه کنند، که ازدواج یک ماه عسل ندارد.

وی با بیان این‌که «840 ماه، 70 سال است» اظهار کرد: ماه عسل در اسلام 840 ماه بوده و زوج‌ها باید آموزش ببینند که با هم چطور با محبت رفتار کنند.

مسئول حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی، ادامه داد: همسران با استفاده از آموختن روش‌های زندگی و مهارت پیاده کردن این روش‌ها می‌توانند زندگی شیرین‌تری داشته باشند.

مشرفی با بیان اینکه «همسران باید مهارت‌های همسر‌داری را بیاموزند تا زندگی شادی را تجربه کنند» تصریح کرد: در زندگی فراز و نشیب‌هایی وجود دارد که در صورت همراهی، هر دو می‌توانند این مشکلات را به راحتی پشت سر گذارند.

وی با بیان اینکه «با صبور بودن در زندگی می‌توان بهتر با فرد مقابل صحبت کرده و با حوصله و در شرایط مناسب، او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم» اظهار کرد: زوجین باید مسایل را منطقی و درست بررسی کرده و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیرند.

مسئول حوزه‌های علمیه استان خراسان جنوبی، با بیان اینکه «از همسرمان آن‌قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات ما پاسخ دهد» یادآور شد: درک متقابل موجب ایجاد تفاهم شده و یکدلی را به وجود می‌آورد.

مشرفی با بیان اینکه «ازدواج پیمان همکاری و شریک بودن است» خطاب به زوجین عنوان کرد: به خواسته‌ها و افکار یکدیگر احترام گذاشته و حرمت یکدیگر را نزد خانواده و دوستان حفظ کنید.

وی با بیان اینکه «به ارزش‌های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم» یادآور شد: ارزش‌ها از ارکان و ستون‌های اصلی خانواده محسوب شده و مقید بودن به ارزش‌ها موجب دوام و استحکام خانواده می‌شود.

مسئول حوزه‌های علمیه استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شاد زیستن نیاز به آموزش داشته و امری پیچیده یا غیرممکن نیست، شاد زیستن امری‌ است آسان و ممکن که تنها نیازمند خواستن است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha