شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 178558

از مناظر طبیعی كه با زباله های رها شده، آلوده شده اند عكس بگیرد ۲- زباله های رها شده در طبیعت را جمع آوری كنید و عكس بگیرید. مسابقه محیط زیستی بانک ایران زمین«آخرین برگ سفرنامه‌ی باران این است؛ كه زمین چركین است»

سلامت نیوز: از مناظر طبیعی كه با زباله های رها شده، آلوده شده اند عكس بگیرد ۲- زباله های رها شده در طبیعت را جمع آوری كنید و عكس بگیرید.
مسابقه محیط زیستی بانک ایران زمین«آخرین برگ سفرنامه‌ی باران این است؛ كه زمین چركین است»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران،  بهار در راه است و روزگار دوباره تازه می شود. زمین خسته و یخ زده، ردای سبز می پوشد و از نو جوان می شود. آدم ها به استقبال بهار می روند و غبار كهنگی را از جان و روحشان پاك می كنند. خانه هایشان را برای شروع فصل تازه ای كه در راه است پاك و آراسته می كنند، اسباب و اثاثیه ی كهنه را دور می ریزند تا خانه نو بشود و جلا پیدا بكند.

آیا تا به حال فكر كرده اید كه خانه های ما همین چند دیوار محدود به آپارتمان هایمان است؟ یا بزرگتر؟ به بزرگی زمین زیر پایمان.

به آن فكر كرده اید كه ما آدم ها به جز زمین خانه ای برای زیستن نداریم؟

 تمام ما هفت میلیارد آدم كه هر روز روی این زمین راه می رویم، می نشینیم و می خوابیم و هر روز حجم وسیعی از این خاك را سنگین و سیاه می كنیم. زمینی كه گرم و بخشنده ما را در خود پناه داده و ما كوه هایش را شكافتیم، درخت هایش را قطع كردیم، دریاها و چشمه هایش را خشك كردیم و از آن بهره ها بردیم. زمینی كه به ما آب و نان و حیات بخشیده و ما فقط به او زخم زدیم، روی آن راه رفتیم و ته سیگار روی سینه اش رها كردیم...

این زمین خانه ی ماست. بیایید به سخاوت زمین احترام بگذاریم. وقتش رسیده كه به فكر تیمار زمین باشیم. بیایید در آغاز سال نو با هم عهد كنیم كه فراموش نكنیم تمام ما هفت میلیارد نفر، تنها یك زمین داریم. یك زمین كه خسته و فرسوده است و از یاد نبریم زمینی كه آدم ها را پناه داده، زباله دان نیست، خانه ی ماست.  بیایید صدای زمین را بشنویم و بر زخم هایش مرهم بگذاریم. از یاد نبریم كه زندگی پایدار و سالم در گرو رفتار منطقی ما با طبیعت است و حفظ محیط زیست تزریق روح تازه و با نشاط به زندگی است. یادمان باشد كه احترام به طبیعت احترام به زندگی و احترام به زندگی احترام به خالق است. از یاد نبریم كه ما زمین را از پدرانمان به ارث نبرده ایم بلكه از فرزندانمان به امانت گرفته ایم؛ در اصل پنجاهم قانون اساسی كشورمان آمده كه «حفاظت از محیط زیست كه نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، یك وظیفه ی عمومی و همگانی است». بیایید دین مان را به زمین ادا كنیم. نفس، كمترین خواهش زمین از ماست. بگذاریم زمین نفس بكشد. تصور كنید اگر هر كدام ما به اندازه ی یك پاكت، زباله های روی زمین را كم كنیم، زمین چه اندازه نفس سبزتری خواهد كشید.

در این راستا بانك ایران زمین به عنوان بانك حامی محیط زیست در آغاز سال جدید مسابقه ای در طول عید برپا كرده است كه طی آن از شما عزیزان دعوت می كند در تعطیلات نوروزی وقتی به دامن سبز طبیعت می روید زباله های اطرافتان را در پاكت های تجزیه پذیر قرار بدهید، از آن عكس بگیرید و به صفحه ی اینستاگرام بانك ایران زمین ارسال كنید. به محبوب ترین عكس ها جوایز نفیسی از سوی بانك ایران زمین اهدا می شود.

نحوه شركت در مسابقه:

۱- از مناظر طبیعی كه با زباله های رها شده، آلوده شده اند عكس بگیرد ۲- زباله های رها شده در طبیعت را جمع آوری كنید و عكس بگیرید.

عكس ها را تا تاریخ ۲۰ فروردین به صفحه ی اینستاگرام بانك ایران زمین به آدرس hamin۱zamin@ بفرستید. به محبوب ترین عكس ها جوایز نفیسی از سمت بانك ایران زمین اهدا می شود.

ما همین یك زمین را داریم.

زمینی پاك برای نسل های بعد به یادگار بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha