نهمین کنگره بین‌المللی انجمن "پروستودونتیست‌های" ایران در مشهد برگزار می‌شود.

نهمین کنگره بین‌المللی انجمن پروستودونتیست‌های ایران (متخصص پروتز) با حدود یكهزار دندانپزشك از سراسر كشور همزمان با میلاد حضرت رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، این كنگره سه روزه با حضور اساتید داخلی و خارجی از 6 تا 8 آبان ماه در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا خواهد شد.

دكتر جلیل قنبرزاده، دبیر نهمین کنگره بین‌المللی انجمن پروستودونتیست‌های ایران هدف از برگزاری این کنگره را ارایه تازه‌ ترین یافته‌های علم دندانپزشكی در زمینه پروتز و تبادل تجربیات در این خصوص عنوان كرد و افزود: سهولت و رضایت در درمان های پروتزی برای دندانپزشك و بیمار محور اصلی كنگره است.

وی تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه كنگره را 300 مقاله ذكر كرد و گفت: از این تعداد 196 مقاله انتخاب شده كه 80 مقاله به صورت سخنرانی و 116 مقاله در قالب پوستر ارایه می‌شود.

وی خاطر نشان كرد: نهمین کنگره بین‌المللی انجمن پروستودونتیست‌های ایران با سخنرانی‌های علمی و كارگاه‌های عملی مختلف در زمینه پروتزهای ثابت، متحرك، پروتز فك صورتی، ایمپلنت، زیبایی و مواد دندانی همراه است.

دكتر قنبرزاده با اشاره به روند ثبت‌نام و اقدامات انجام شده گفت: در این راستا فرم‌های فراخوان مقاله و بروشورهای ثبت‌نام به تمام بخش های تخصصی دانشكده‌های دندانپزشكی سراسر كشور ارسال و اطلاع ‌رسانی و ثبت‌نام از طریق سایت prosthocongress.com انجام شد.

دبیر اجرایی نهمین كنگره پروتز، برپایی نمایشگاه تجهیزات و مواد دندانپزشكی را از دیگر برنامه‌های جنبی عنوان كرد و افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت یك هزار و 600 متر مربع و با شركت 55 شركت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی گردهمایی فارغ‌التحصیلان دانشكده دندانپزشكی مشهد را در روز دوم، یكی از برنامه‌های جنبی كنگره ذكر كرد.

دكتر اسماعیل شریفی، رییس نهمین کنگره بین‌المللی انجمن پروستودونتیست‌های ایران نیز گفت: مشهد كه دومین شهر پر جمعیت كشور است، دارای بیشترین تعداد متخصص پروتز و دندانپزشك پس از تهران می‌باشد و همچنین سومین دانشكده دندانپزشكی كشور پس از دانشكده‌های تهران و شهید بهشتی در این شهر تاسیس شده است.

وی با بیان اینكه این اولین كنگره انجمن پروستودونتیست‌های ایران است كه در خارج از تهران و در شهر مشهد برگزار می‌شود، افزود: نهمین كنگره با همكاری انجمن پروستودونتیست‌های ایران و شاخه خراسان برگزار خواهد شد.

دكتر شریفی تاسیس انجمن پروستودونتیست‌های ایران شاخه خراسان را در سال 1387 ذكر كرد و گفت: این انجمن هم‌اكنون با حضور جمع كثیری از متخصصان پروتزهای دندانی استان فعال است.

دكتر رضا گوهریان، دبیرعلمی نهمین کنگره بین‌المللی انجمن پروستودونتیست‌های ایران نیز برگزاری كنگره فوق را با امتیاز بازآموزی برای دندانپزشكان عنوان كرد و افزود: در این راستا با دعوت از تمام اساتید دانشگاهی تلاش شده است تا با مباحثی كه ارایه می‌كنند، همكاران دندانپزشك بتوانند درمان‌های خود را به بهترین وجه به بیماران عرضه كنند.

وی برپایی 21 پانل سخنرانی و همچنین 28 كارگاه آموزشی در زمینه‌های ایمپلنت، زیبایی و پروتزهای ثابت و متحرك، استریلیزاسیون و آیین مطب‌داری را از جمله مباحث مهم در نهمین کنگره عنوان كرد.

دكتر گوهریان با اشاره به مقالاتی كه در قالب پوستر در این كنگره ارایه می‌شود، افزود: در سالنی كه بدین منظور اختصاص یافته است، 116 پوستر به نمایش در می‌آید كه از بین آنان سه پوستر برگزیده اعلام خواهد شد و جوایزی به آنان تعلق می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha