عضو کمیته کشوری تجویز مصرف منطقی دارو با اشاره به اجرای طرح آموزش مصرف منطقی آنتی بیوتیک در مدارس تهران و برخی شهرهای كشور، گفت: ارزیابی صورت گرفته به دنبال یک آموزش گسترده مصرف منطقی دارو در شهر قم، نشان داد که کودکان و زنان خانه‌دار بیشترین تاثیر را در خصوص مصرف منطقی دارو داشته و بهترین گزینه‌ها برای آموزش مصرف منطقی دارو هستند.

دکتر نوشین محمدحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بازخوردهای حاصل از برنامه های آموزشی مصرف منطقی دارو که برای گروه های کودکان و زنان خانه دار گذاشته شد، آنها را تشویق به فعالیت بیشتر در خصوص این دو گروه کرد.

این دکتر داروساز گفت:در سال 1358 ، یک کار آموزشی بزرگ در خصوص مصرف منطقی دارو در شهر قم انجام شد که از آموزش رهگذران خیابانی تا آموزش در سطح ادارات و مدارس و آموزش از طریق برنامه های رادیو تلوزیونی را شامل می شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این طرح از مبلغان مذهبی، بسیج خواهران و ادارات نیز کمک گرفته شد؛ گفت: ارزیابی که پس از این آموزش گسترده انجام شد حاکی از آن بود که بهترین گزینه برای آموزش مصرف منطقی دارو در این مطالعه، زنان خانه دار و کودکان هستند.

دکتر محمدحسینی افزود: این خانم ها هستند که امور مربوط به بیماری کودکان ، بزرگترها و حتی گاه همسران خود را مدیریت می کنند.

این دکتر داروساز گفت: امروز تمام دنیا متوجه است برای اصلاح هر امری باید فرهنگ آن ایجاد شود.

وی گفت: کمیته کشوری تجویز مصرف منطقی دارو که از سال 1375با نام کمیته بررسی نسخ تشکیل شد و بعدها به تجویز مصرف منطقی دارو تغییر نام داد، در ابتدا تنها نسخ پزشکان را مورد بررسی قرار می داد و فعالیت های آن در راستای تجویز منطقی دارو بود اما بعدها آموزش نیز به آن اضافه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha