معاون غذا و داروی وزارت بهداشت هرگونه افزایش قیمت دارو برای نیمه دوم امسال را رد كرد و گفت: بحث كلی برای افزایش قیمت دارو نداریم اما برخی از داروهایی كه قیمتشان پایین است و ممكن است برای شركت‌های سازنده ضرر و زیان داشته باشند نیازمند تعدیل و اصلاح است.

دكتر شیبانی در جمع خبرنگاران با رد شایعه حذف یارانه دارو، ادامه داد: یارانه داروها حذف نمی‌شود و كماكان در سیستم باقی می‌ماند چرا كه این یارانه مربوط به داروی بیماران خاص است و این داروها بسیار گران قیمت هستند بنابراین یارانه داروها كماكان پرداخت می‌شود.

به گفته وی، برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص در سال جاری نباید مشكلی وجود داشته باشد چرا كه پیش‌بینی‌های لازم در این باره صورت گرفته است.

وی وضعیت اقتصادی سیستم دارویی كشور در قسمت تولید، توزیع و عرضه را وضعیت خوبی ندانست و با اشاره به بدهی بیمه‌ها به صنعت داروسازی كشور، گفت: بدهی مراكز درمانی دولتی به مجموعه دارو و شركت‌های توزیعی رقم بالایی است. این امر در حال پیگیری است و خوشبختانه قول‌هایی از مسئولان اقتصادی كشور گرفته شده تا در اسرع وقت این مبالغ تامین و به صنعت دارویی كشور تزریق شود.

دكتر شیبانی تاكید كرد كه سیاست‌های صنعت داروسازی كشور به سمتی نیل پیدا خواهد كرد كه از موسسات و كارخانه‌های داروسازی كه به دنبال تولید داروهای جدید هستند حمایت شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر عدم ارائه مجوز برای تاسیس داروخانه‌های جدید هلال احمر گفت: این امر كلی نیست و به صورت موردی در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در رابطه با تامین واكسن آنفلوآنزای «آ» در كشور گفت: در این زمینه اقدامات لازم پیش بینی شده است و مشكلی وجود ندارد و امیدواریم طی یكی دو ماه آینده واكسن آنفلوآنزای «آ» تامین شود، این در حالی است كه در حال حاضر واكسن آنفلوآنزای فصلی به میزان كافی در كشور موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha