مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت گفت: چنانچه دانش آموزان به علائم سرماخوردگی دچار شوند باید با گواهی استعلاجی پزشک به مدت هفت روز از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

دکتر محمود با بیان اینکه طبق آخرین گزارشها 1194 نفر در کشور به آنفلوانزای A مبتلا و 16 نفر فوت کرده‌‌اند به مبتلایان توصیه كرد برای استراحت کامل در منزل بمانند. وی همچنین افزود: این افراد باید توجه داشته باشند که در صورت شدیدتر شدن علائم به متخصصان عفونی، اطفال و یا مراکز اعلام شده از سوی وزارت بهداشت مراجعه کنند و یا با تماس با دانشگاههای علوم پزشکی به صورت تلفنی راهنمایی شوند.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط ویژه آمریکا و اعلام آماده‌باش، شرایط سایر کشورها را با سردشدن هوا ویژه برشمرد و افزود: چنانچه دانش آموزان به علائم سرماخوردگی دچار شوند بایستی با گواهی استعلاجی پزشک به مدت هفت روز از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

سروش، نوشیدن مایعات فراوان، استفاده از غذاهای مقوی، نوشیدن آب میوه، پرهیز از تردد در محل استراحت کودک را از نکات بهداشتی ضروری حین مراقبت از کودک مبتلا دانست و یادآور شد: پرستار یا مراقب بیمار باید حین مراقبت از کودک از ماسک و حین صرفه و عطسه از دستمال کاغذی استفاده کند.

وی با بیان اینکه با بازگذاشتن پنجره باید اجازه عبور هوای اتاق کودک بیمار فراهم شود گفت: البته میزان درجه حرارت اتاق باید روی 22 تا 23 درجه سانتی گراد تنظیم شود.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه زنان باردار پس از بروز علائم باید فورا به پزشک معالج مراجعه و از خوددرمانی جلوگیری کنند گفت: واکسن آنفلوانزای فصلی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای نوع A ندارد اما میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای فصلی یک در یک هزار نفر جمعیت گزارش شده است. بنابراین با واکسیناسیون علیه آنفلوانزای فصلی می‌توان از بروز موارد جدید مرگ جلوگیری کرد و این فرصت را به پزشکان داد تا بر روی آنفلوانزای نوع A متمرکز شوند.

سروش، تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی را برای گروههای در معرض خطر، کادر درمان، زنان باردار و یا مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی ضروری برشمرد و افزود: اصلی‌ترین علامت آنفلوانزای A، تب، سرفه، گلودرد، اسهال و استفراغ است با میزان آبریزش کمتری نسبت به آنفلوآنزای فصلی.

وی با بیان اینکه تب ثبت شده در آنفلوانزای A بیش از 39، 40 و حتی 5/40 درجه سانتی گراد است گفت: این علائم با احساس خستگی همراهند.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت زنان باردار، بیماران قلبی-ریوی، کلیوی، مبتلایان به نقص ایمنی و مصرف کنندگان داروهای ساپرسیو، مبتلایان به ایدز، افراد کمتر از 19 سال، مبتلایان به سرطان فعال، سیروز کبدی، دیابت کنترل نشده، تالاسمی و کم خونی داسی شکل، چاقی مفرط و افرادی که قادر به دفع ترشحات تنفسی نیستند را از افراد در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزای A دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha