سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 178771

سلامت نیوز:رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی از مسافران نوروزی خواست بازگشت خود را به روز سیزدهم فروردین موکول نکنند.

سرهنگ محمدحسین حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: در محورهای شمال غرب از جمله آذربایجان غربی و کردستان بارش برف گزارش شده که در این محور تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی ادامه داد: در 12 استان، محورهای اصلی بارش باران و لغزندگی سطح راه ها گزارش شده است.
حمیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه در جاده های شمالی بارش باران و لغزندگی سطح راه ها گزارش شده در محورهای کوهستانی نیز ریزش سنگ و احتمال انسداد مسیر وجود دارد.
رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به موج بازگشت مسافران نوروزی به شهرهای خودشان، گفت: با وجود محدودیت ها در مسیرهای کوهستانی، رانندگان زمان سفر خود را طولانی تر فرض کنند چرا که احتمال انسداد برخی از مسیرها و گره ترافیکی وجود دارد.
حمیدی اضافه کرد: بهتر است مسافران نوروزی برگشت خود را به روزهای 12 و 13 فروردین ماه موکول نکنند و چنانچه امکان دارد برگشت خود را به روزهای 14 و 15 فروردین موکول کرده تا سفر ایمنی داشته باشند.
وی با اشاره به شرایط جوی کشور، رانش زمین و ریزش کوه در محورهای کوهستانی از جمله محورهای چالوس و هراز که بارها مسدود و بازگشایی شد، گفت: در چند روز گذدشته چندین بار محور هراز بسته و بازگشایی شد و هم اکنون نیز این محور به دلیل ریزش کوه و بارش باران شدید بسته است.
وی به محورهای جایگزین چالوس و هراز اشاره کرد و افزود: محور جایگزین هراز فیروزکوه و جایگزین چالوس قزوین - رشت است براین اساس توصیه می شود رانندگان این محورها را برای بازگشت محورههای جایگزین قزوین- رشت و آزاد راه فیروزکوه به سمت تهران را انتخاب کنند و برای تردد در مسیر خراسان رضوی جاده خراسان رضوی و جنگل گلستان را انتخاب کنند.
حمیدی همچنین به مسافران توروزی توصیه کرد در روزهای بارندگی و برودت هوا تجیهزات مناسب به همراه داشته و از جاده های ایمن تردد کنند و قبل از حرکت ، استراحت کافی داشته از عجله و شتابزدگی پرهیز کرده و با تمرکز کافی رانندگی کنند.

**تصادفات رخ به رخ در جاده های دوطرفه بیشتر است
رئیس پلیس راه راهور ناجا تاکید کرد: در راه های دو طرفه که رفت و برگشت کنار هم صورت می گیرد، بیشتر خطر تصادفات رخ به رخ است که عمدتا به دلیل عجله و شتاب، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ اتفاق می افتد.
حمیدی به سرنشنینان خودرو ها توصیه کرد تا به رانندگان کمک کرده تا از عجله پرهیز کنند چرا که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.
وی همچنین توصیه کرد: برای سفر خود در طول مسیر مقاطعی را برای توقف و تجدید قوا انتخاب کنند تا رانندگی با خستگی و خواب آلودگی توام نباشد.
به گفته حمیدی از ابتدای نوروز تا کنون 300 نفر در تصادفات جان باختند اما این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی بیشترین عامل تصادفات را خستگی، خواب آولدگی، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha