رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کرد: در هفته گذشته شش مورد جدید فوت ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور گزارش شد و شمار فوت شدگان این بیماری به 22 نفر رسید.

محمد مهدی گویا در حاشیه برگزاری همایش آنفلوانزا نوع A در گرگان افزود: تاکنون هزار و 638 مورد ابتلا به این بیماری در کشور اثبات و شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: این تعداد که آزمایش می شوند و نتایج آن مثبت اعلام می شود، در حقیقت همه موارد تعداد مبتلایان به این بیماری نیستند و موارد خفیف و متوسط که نیاز به انجام این آزمایش ندارند، جز این آمار نیستند.

وی به اقدامات پیشگیرانه این بیماری اشاره و اضافه کرد: آموزش مردم و کاهش ابتلا به این بیماری از اهداف مهم بوده و کاهش موارد ابتلای شدید به این بیماری، کاهش موارد بستری به این بیماری، کاهش موارد بستری شدن در بخشهای ویژه و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری از دیگر اهداف است.

گویا عنوان کرد: آموزش و اطلاع رسانی و ایجاد تغییر رفتار به مردم به ویژه در قشر جوان دانش آموزان و نوجوانان از مهمترین مواردی است که پیگیری می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیان داشت: اقداماتی نظیر واکسیناسیون برای پیشگیری از آنفلوانزای نوع A هنوز قطعی نشده و کشورهایی که در حال حاضر مشغول انجام واکسیناسیون انجام می دهند، به صورت مقطعی انجام می دهند.

وی یادآور شد: باید بی خطر بودن و اثر بخش بودن واکسن به طور کامل مشخص شود تا سراسری شود.

گویا افزود: در حال حاضر درخواست خرید واکسن از سوی وزرات بهداشت صورت گرفته و تا زمانی که اثر بخشی و سلامت آن مشخص نشود، استفاده نخواهیم کرد.

وی از مردم خواست تا با مسئولان وزرات بهداشت در زمینه پیشگیری از این بیماری نهایت همکاری را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha