مهمترین اولویت وزارت بهداشت در سال ۹۵: مراقبت از سلامت مردم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، مهمترین کار این وزارتخانه در سال ۹۵ را مراقبت از طرح تحول نظام سلامت دانست.

دکتر سید حسن هاشمی در خصوص مهمترین کار و برنامه وزارت بهداشت در سال جدید، به مهر،  گفت: کارهای زیادی در حوزه سلامت داریم، اما مهمترین کار ما مراقبت از طرح تحول نظام سلامت است.

وی با اشاره مهمترین هدف طرح تحول سلامت که ارتقای سطح سلامت با اجرای برنامه های حوزه بهداشت و کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم در حوزه درمان است، تاکید کرد: باید از این طرح مراقبت کنیم تا خللی در پیشبرد اهداف طرح و سلامت مردم پیش نیاید.

وزیر بهداشت، یکی دیگر از کارهای این وزارتخانه در سال جدید را توسعه صنعت دارویی کشور با استفاده از مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: نوسازی و توسعه صنعت دارویی کشور، در کنار ساخت و تجهیز بیمارستان های جدید، از دیگر کارهای مهم وزارت بهداشت در سال ۹۵ است.

هاشمی بر ضرورت سرمایه گذاری شرکت های خارجی در حوزه سلامت کشور تاکید کرد و گفت: حضور سرمایه گذار خارجی در بخش های مختلف حوزه سلامت، می تواند انگیزه رقابت را در بین سرمایه گذاران داخلی دوچندان افزایش دهد.

وزیر بهداشت، بازسازی و نوسازی اورژانس را یکی دیگر از برنامه ها و کارهای مهم وزارت بهداشت در سال جدید عنوان کرد و افزود: من فکر می کنم در عمر باقی مانده از دولت یازدهم، باید بتوانیم طرح هایی را که شروع کرده ایم به سر انجام برسانیم و در کنار آن، از سلامت مردم مراقبت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha