رییس كنگره بین‌المللی انجمن جراحان قلب ایران با هشدار نسبت به كاهش متوسط سن ابتلا به بیماریهای قلبی در ایران به 50 سال گفت: ابتلا به بیماریهای قلب و عروق در سنین بیش از 65 سال پدیده‌ای غیرطبیعی نیست. اما این در حالی است كه در ایران این سن به 50 سال كاهش یافته است.

دكتر محمدعلی یوسف نیا در افتتاحیه ششمین كنگره بین المللی انجمن جراحان قلب ایران كه در مركز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، بیماریهای قلب و عروق را مسئله روز جامعه برشمرد و یادآور شد: این دسته از بیماریها بیشترین بار بیماریها در كشور را تشكیل می‌دهد.

وی گرفتگی عروق كرونر را از مهمترین بیماریهای قلب و عروق در كشور عنوان كرد و افزود: آلودگی هوای شدید در تهران كلان شهرهای كشور، استرس‌ها، فشارهای روحی روانی و زندگی سخت اجتماعی از علل بروز این بیماری‌هاست.

رییس ششمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان قلب ایران با بیان این كه 99 درصد بیماریهای انسان سایپوسوماتیك است، گفت: بنابراین گرفتاریهای جسمانی افراد، تظاهراتی از مشكلات روحی روانی آنان است.

به گزارش ایسنا، دكتر محراب مرزبان دبیر علمی كنگره به ساماندهی بهتر مقالات ارائه شده در ششمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان قلب ایران اشاره كرد و افزود: در این كنگره تلاش شده است مطالب و موضوعات روز دنیا انتخاب و ارائه شود.

وی كیفیت مقالات، پوسترها و سخنرانی‌های ارائه شده را مناسب‌تر از كنگره‌های پیشین دانست و یادآور شد: از این رو در انتخاب بهترین‌ها با مشكلاتی همراه بودیم.

برپایه این گزارش، دكتر محمد جبلی دبیر اجرایی كنگره‌ هم از حضور 500 پزشك و بیش از 2 هزار پیراپزشك خبر داد.

دكتر انصاری فر دبیر انجمن علمی پرستاران قلب ایران گفت: در این كنگره 126 مقاله در بخش پرستاری ارسال شد كه از این تعداد 50 مقاله به صورت سخنرانی و 35 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین از حضور 12 تن از اساتید برجسته كشور در زمینه پرستاری استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha