مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه‌یافته آموزش و پرورش گفت: برخی از مدارس ما در نقاطی واقع شده‌اند که دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

برخی مدارس به آب آشامیدنی دسترسی ندارند

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه‌یافته آموزش و پرورش گفت: برخی از مدارس ما در نقاطی واقع شده‌اند که دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،علی نقی یزدان‌پناه (مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه‌یافته آموزش و پرورش) با اشاره به تشکیل شورای"ارتقای شاخص‌های استان‌های محروم"، گفت: مسال این شورا تشکیل شد و کارهای اجرایی آن به عهده دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و معاونت روستایی ریاست جمهوری گذاشته شد. پس از بررسی‌ شاخص‌ها ۴ استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان، هرمزگان و جنوب کرمان به عنوان استان‌های لازم التوجه مشخص شدند و قرار شد اقدامات لازم در این استان‌ها صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که حدود ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به این ۴ استان اختصاص پیدا کرده است، اظهار داشت: بر همین اساس ۲۰ میلیارد تومان به استان سیستان و بلوچستان و به سه استان دیگر هر کدام ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است تا در سال جاری اقدامات لازم را در زمینه انسداد مبادی بیسوادی و افزایش نرخ پوشش تحصیلی انجام دهند.

توافقنامه‌ای با پژوهشگاه وزارت نیرو برای تامین برق مدارس در سال ۹۵

یزدان‌پناه در پاسخ به این سوال که با وجود اقدامات انجام شده اما همچنان مدارس عشایری در وضعیت مناسبی قرار ندارند و به طور مثال مدارس عشایر خوزستان با وضعیت بحرانی نبود آب شرب و همچنین نبود برق روبرو هستند، گفت: در زمینه تامین برق توافقنامه‌ای با پژوهشگاه وزارت نیرو خواهیم داشت و انشاءالله تمامی مدارس عشایری ما که برق ندارند از سیستم آفتابی (پنل‌های خورشیدی) بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در زمینه آب آشامیدنی نیز برخی از مدارس ما در نقاطی واقع شده‌اند که دسترسی به آب آشامیدنی ندارند، اما ما از سازمان امور عشایری خواسته‌ایم که سعی کنند‌‌ همان خدماتی را که به مردم خودشان ارائه می‌دهند به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها که به مناطقشان کوچ می‌کنند، ارائه دهند اما به هر حال ذات برخی مدارس ما در مناطق عشایری به گونه‌ای است که معلم ۲ ساعت پیاده‌روی می‌کند تا به مدرسه برسد و امکان وسیله نقلیه هم وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه‌یافته آموزش و پرورش گفت: در مدارس عشایری باید تلاش کنیم کیفیت آموزش در این نوع مدارس افزایش یابد، چرا که معلمانی که بسیار دوردست و در مناطق محروم تدریس می‌کنند؛ از تجربه و سابقه‌ کمتری برخوردار هستند و باید در بعد آموزشی، آن‌ها را تقویت کنیم و کلاس‌های بهسازی نیروی انسانی برای آن‌ها برگزار کنیم و انشاء الله در سال ۹۵ باتوجه به استعداد خوب مناطق عشایری مسئله کیفیت آموزشی و پرورشی را دنبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha