مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از برخورداری 278 هزار و 566 تبعه افغان از طرح بیمه سلامت طی سال گذشته خبرداد.

سلامت نیوز:  مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از برخورداری 278 هزار و 566 تبعه افغان از طرح بیمه سلامت طی سال گذشته خبرداد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،احمد محمدی فر روز شنبه با تشریح گزارشی از عملکرد سال 94 این حوزه افزود: همچنین 2 هزار و590 بیمار خاص تبعه افغان هم توانستند از خدمات این بیمه بهره مند شوند.


محمدی فر گفت: علاوه براین در سالی که گذشت با پیگیری های صورت گرفته مبلغ 68 میلیارد و462 میلیون و280 هزار و344 ریال از سازمان ملل برای خدمت به مهاجرین افغان مطالبه شد.


وی به تحصیل فرزندان اتباع خارجی در کشور اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته شرایط مناسب برای تحصیل دانش آموزان مهاجر اتباع افغان در مدارس کشور فراهم شد به طوری که در سال گذشته 386 هزارو269 تن از فرزندان اتباع افغان توانستند در مدارس کشور تحصیل کنند.


مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از ساخت سه مدرسه دراستان های فارس، قزوین و سمنان برای دانش آموزان پناهنده مقیم طی سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه براین برنامه ریزی های لازم برای ادامه تحصیل در مقطع تکمیلی دانشجویان مهاجر در دانشگاه های کشور هم انجام شد.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهار کرد: در سال94 به 317 فقره پرونده تابعیت اتباع خارجی (عادی) رسیدگی و این پرونده ها به وزارت خارجه کشور ارجاع شد.


محمدی فر با اشاره به طرح آمایش 10 نیز افزود: این طرح برای 870 مهاجرافغان در کشور در سال 94 اجرا و عملیاتی شد.
این مسئول اتباع خارجی اظهار کرد: در سال 94 همچنین پیگیری های لازم جهت ارتقاء ساختار سازمانی اداره کل اتباع به منظور توانمند سازی سازمان وهمسان سازی با کشورهای منطقه و جهان صورت گرفت.


محمدی فر تهیه بروشور (جزوه اطلاع رسانی) خدمات یکساله جمهوری اسلامی ایران برای پناهندگان و مقامات عالی رتبه واکسکام، نشست مجمع کنوانسیون حقوق کودک، دانرهای بین المللی در ژنو، برگزاری همایش و نشست ها جهت حل مشکلات پناهندگان، ایجاد زمینه لازم برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان همانند جشنواره افغانستان شناسی و نشست روحانیون مبلغین و نویسندگان را از عمده اقدامات دیگر این مجموعه در سال 94 ذکر کرد.


در زمان حاضر آمار دقیقی از حضور اتباع افغان در کشور وجود ندارد؛ بنابرگفته وزیرکشور هم اینک 2/5 میلیون افغانی در ایران ساکن هستند که تنها یک میلیون تن از این شمار، کارت اقامت و450 هزار تن نیز دارای گذرنامه اند و همچنان حضور حدود یک میلیون افغان در کشور غیرمجاز است.


البته تردد مهاجران افغانی طی 10 سال گذشته از طریق مرزهای خراسان و سیستان به علت انسداد مرزها در سال های اخیر کمتر شده است؛ اما آنها کماکان از طریق پاکستان و مرز بلوچستان ایران به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha