یک فیزیوتراپیست گفت: سکته مغزی مهمترین عامل معلولیت و ناتوانی در بزرگسالان است و تنها راه پیشگیری از آن اصلاح روش زندگی است.

دکتر نورالدین انصاری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که با افزایش سن، احتمال بروز سکته مغزی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: زندگی کم تحرک، خوردن غذاهای چرب و مصرف سیگار و الکل خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

وی در خصوص عوارض این بیماری گفت: درصورت درمان نشدن، بیماران دچار زخم‌های متعدد و تغییر شکل مفاصل می‌شوند و در نتیجه سیستم بهداشت و درمان و هم خانواده بیمار متحمل هزینه‌های قابل توجهی می‌شوند.

دکتر انصاری در خصوص راههای پیشگیری از سکته مغزی (استروک) تصریح کرد: تنها راه پیشگیری از این بیماری مصرف سبزیجات کافی، خودداری از مصرف سیگار و الکل، پرهیز از استرس و انجام فعالیت‌های ورزشی مستمر است.

این فیزیوتراپیست در مورد راههای درمان سکته مغزی اظهار کرد: درمان دارویی فقط در مراحل اولیه به بیمار کمک می‌کند و تنها درمان اصلی این بیماران انجام فعالیت‌های توان بخشی زیر نظر متخصصین فیزیوتراپی است.

وی در پایان از تاسیس مرکز تحقیقات سکته مغزی در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: هدف از تاسیس این مرکز ارائه خدمات درمانی بهتر و گسترش تحقیقات در این زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha