شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 178941

«بعید است موفق شوی»، «به سختی های رسیدن به تصمیمی که گرفته ای، فکر کرده ای؟ » و «به نظرم بی خیال شو»، این ها دیالوگ های آدم های منفی بافی است که مدام به شما ناامیدی تزریق می کنند. همه ما آثار جانبی یک دوست یا همکار منفی را تجربه کرده ایم. شاید با فردی کار می کنید که همیشه در حال غر زدن و شکایت کردن است و هیچ وقت راه حلی پیشنهاد نمی دهد یا دوستی دارید که در جمع درباره دیگران بدگویی می کند. این افراد به طور قابل توجهی بدبین هستند و دیگران را با افکار ناامید کننده شان خسته می کنند. انرژی مخرب و منفی همه جا با آن هاست. اگر مراقب نباشید، ممکن است شما را هم درون آشفتگی خود فرو ببرند، تمرکزتان را برهم بزنند و اهداف تان را از همین ابتدای سال متزلزل کنند!

سلامت نیوز: «بعید است موفق شوی»، «به سختی های رسیدن به تصمیمی که گرفته ای، فکر کرده ای؟ » و «به نظرم بی خیال شو»، این ها دیالوگ های آدم های منفی بافی است که مدام به شما ناامیدی تزریق می کنند. همه ما آثار جانبی یک دوست یا همکار منفی را تجربه کرده ایم. شاید با فردی کار می کنید که همیشه در حال غر زدن و شکایت کردن است و هیچ وقت راه حلی پیشنهاد نمی دهد یا دوستی دارید که در جمع درباره دیگران بدگویی می کند. این افراد به طور قابل توجهی بدبین هستند و دیگران را با افکار ناامید کننده شان خسته می کنند. انرژی مخرب و منفی همه جا با آن هاست. اگر مراقب نباشید، ممکن است شما را هم درون آشفتگی خود فرو ببرند، تمرکزتان را برهم بزنند و اهداف تان را از همین ابتدای سال متزلزل کنند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، می توانید از این 6 استراتژی بهره بگیرید تا بهتر بتوانید با افراد منفی در زندگی مقابله کنید.


مرز تعیین کنید: با نشستن و گوش دادن به حرف های یک شخص منفی به خودتان فشار نیاورید. انرژی منفی آن ها به زندگی شما هم نفوذ می کند و رفتارتان را تحت تاثیر قرار می دهد. بین خودتان و این افراد محدودیت بگذارید و فاصله را رعایت کنید. اگر مجبورید نزدیک چنین فردی باشید، تعاملات تان را کم کنید. شما قادر به کنترل رفتار منفی آن ها نیستید اما می توانید مشارکت خود را کنترل کنید.


از کسانی که مدام شکایت می کنند، دوری کنید: افرادی که از همه چیز شکایت می کنند هیچ وقت زندگی تان را بهبود نمی دهند. راه حلی پیشنهاد نمی دهند و تنها مشکلات را گوشزد می کنند. آن ها ایده هایتان را کوچک می شمارند و شما را به غم و افسوس خود راه می دهند. اگر کسی چنین علائمی را از خود نشان داد، از ارتباط زیاد با او پرهیز کنید و فقط درصورت  ضرورت، با او سر و کار داشته باشید.


جبهه خود را مشخص کنید: هر زمان که فردی، شما را خشمگین کرد خود را درگیر نکنید. چرا که در آن شرایط نه تنها اهل بحث و جدل، جلوه خواهید کرد بلکه انرژی منفی او را به زندگی خود راه خواهید داد. به جای بحث های بیهوده و وقت گیر که هیچ سرانجامی نخواهد داشت، سعی کنید نظرات منفی را نادیده بگیرید. احساسات خود را کنترل کنید و اجازه ندهید موقعیت تشدید شود. از نزاع غیرضروری بپرهیزید. مطمئنا به خاطر روشی که پیش گرفته اید، مورد احترام واقع می شوید.


موقعیت را تحلیل نکنید: ممکن است گاهی انسان های منفی غیرمعقول رفتار کنند. اگر بخواهید اعمال شان را درک کنید، انرژی و زمان باارزش خود را هدر داده اید. هرکاری می توانید انجام دهید تا احساسات تان را خرج مشکلات آن ها نکنید؛ بنابراین به حرف ها و رفتار های منفی باف ها آن قدر اهمیت ندهید که مدام درگیر پاسخ دادن به ایراد های وارد شده توسط آن ها باشید.


یک سیستم حمایتی ایجاد کنید: گروهی از دوستان و آشنایان مثبت گرا تشکیل دهید. ممکن است فردی دقیقا می داند چه طور شما را عصبانی کند و خودتان به تنهایی نتوانید شرایط را کنترل کنید. هوش عاطفی داشته باشید تا تشخیص دهید چه وقت به کمک احتیاج دارید. وقتی بیش از اندازه احساساتی می شوید، به یک دوست یا مشاور زنگ بزنید و به آرامی شرایط را توضیح دهید. اغلب افراد بی طرف می توانند دیدگاه و رویکردی جدید به شما نشان دهند و شما را در رسیدن به خواسته ها، اهداف و آرزوهایتان کمک کنند.


تجسم مثبت داشته باشید: خوب بودن و خوشحالی شما آن قدر مهم است که نگذارید نظرات منفی و گستاخانه دیگران شما را غمگین کند یا نحوه نگرش تان نسبت به خودتان را تغییر دهد. مثبت بمانید و زمان محدودی را با افراد منفی سپری کنید. مثبت اندیشی شما برای این گونه افراد زننده خواهد بود و آن ها کم کم خودشان از شما فاصله می گیرند بنابراین از بیان مثبت گرا بودن تان، خجالت نکشید و در لحظه لحظه زندگی تان با توکل بر خدا برای رسیدن به موفقیت گام بردارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha