وزیر بهداشت از وضعیت اطلاع رسانی رسانه ملی در زمینه آنفلوآنزای نوع A انتقاد کرد و گفت: اطلاع رسانی رسانه ملی از این بیماری در حد و مرز نیاز جامعه نیست.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه اجلاس مدیران انتقال خون کشور در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص رضایت از وضعیت اطلاع رسانی رسانه ملی در زمینه آنفلوآنزای نوع A، گفت:  راضی هستید، گفت: در روزهای اخیر این اطلاع رسانی بهتر شده اما هنوز در حد و مرز نیاز جامعه نیست.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه حدود 30 درصد از جمعیت کشور طی 2 سال به بیماری آنفلوآنزای نوع A مبتلا می شوند، گفت: باید آموزش در زمینه پیشگیری از این بیماری به نحو مطلوب و کافی به مردم ارائه شود.

دستجردی همچنین از برگزاری جلسه روز دوشنبه هفته جاری با رئیس سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: در این جلسه در خصوص نحوه برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از آنفلوآنزای نوع A در رسانه ملی بحث و گفتگو خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص هماهنگی آموزش و پرورش با برنامه های وزارت بهداشت برای پیشگیری از آنفلوآنزای نوع A در مدارس گفت: آموزش و پرورش دستورالعملی از ما گرفته که باید بر اساس آن رفتار کند و در همین خصوص بنده نیز جلسات و گفتگوهای متعددی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل دارم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید طبق این دستورالعمل نسبت به تعطیلی مدارس مبتلا به بیماری آنفلوآنزای نوع A اقدام کند، افزود: مدارس نباید کمتر و یا بیشتر از آنچه در این دستورالعمل آمده نسبت به تعطیلی مدرسه و کلاسهای درس اقدام کنند.

وحیددستجردی در ادامه از راه اندازی پالایشگاه خون در کشور خبر داد و گفت: آمادگی داریم تا 50 درصد پلاسمای مورد نیاز را در داخل تهیه کنیم البته در حال حاضر نیز 40 درصد این پلاسما در داخل تهیه می شود.

وزیر بهداشت همچنین خواستار الحاق مجدد بیمه ها به وزارت بهداشت شد و افزود: بیمه ها همواره به مراکز درمانی بدهکار هستند و این مسئله مشکلاتی را برای ارائه خدمات درمانی به مردم فراهم می کند.

وی خواستار تولیت حوزه سلامت در وزارت بهداشت شد و افزود: این وظیفه دولت و مجلس است که برای بازگرداندن بیمه ها به وزارت بهداشت تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha