معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تغییر روند کار در مراکز درمان اعتیاد سرپایی در سال 95 اجرایی می شود.

سلامت نیوز:  معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تغییر روند کار در مراکز درمان اعتیاد سرپایی در سال 95 اجرایی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پرویز افشار  افزود: یکی از اولویت های اصلی ستاد مبارزه با موادمخدر تغییر روند کار در کلینیک درمان اعتیاد سرپایی بوده که قرار است در سال 95 به شکل ویژه ای پیگیری شود و نگاه مراکز سرپایی صرفا به درمان های دارویی نباشد.


وی تصریح کرد: مراکز درمان اعتیاد باید به دانش روز برای درمان موادمحرک و جدید مانند شیشه مجهز باشند که به همین منظور دوره هایی را در مرکز ملی اعتیاد برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانیم علاوه بر درمان دارویی با استفاده از دانش روز دنیا، در درمان معتادان به ویژه افراد معتاد به موادصنعتی گام های مهمی برداشته شود.


افشار ادامه داد: در راستای اصلاح دستورالعمل مراکز درمان اعتیاد نیز اقداماتی صورت می گیرد تا همان گونه که دوره متادون را در این مراکز داشته ایم، این دوره های جدید با استفاده از دانش روز را حتی با حجم ساعت بیشتری سپری کنند و حتما در کنار درمان دارویی این درمان ها را براساس دستورالعمل انجام دهند.


وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این فعالیت ها ازسوی مراکز درمان اعتیاد در کشور انجام نشود، در دادن امکانات و تسهیلات به آنها تجدید نظر خواهد شد.
سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: این ستاد تلاش های جدی برای درمان معتادان انجام می دهد تا بتوانیم روز به روز شاهد کاهش معتادان در کشور باشیم چرا که درمان اعتیاد در این امر تاثیر مثبتی دارد.


براساس آمارها، فقط 10 درصد معتادان برای درمان اعتیاد خود تمایل دارند و 90 درصد دیگر دوباره به چرخه اعتیاد باز می گردند، که امید است با تغییر روند کار در مراکز درمان اعتیاد، بتوان تمایل معتادان برای درمان را افزایش داد.


طبق آمار 6 هزار مرکز درمانی در کشور مختص معتادان است و براساس اعلام ستاد مبارزه با موادمخدر، یک میلیون و 325 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha