دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۲

به گفته یك روانپزشك، در سنین بالا و سالمندی به دلیل نبود انعطاف سیستم روانی، افراد شکننده تر هستند و نمی توانند خود را سریع و راحت با شرایط تطبیق دهند و به همین دلیل بیشتر در معرض ابتلا به اضطراب قرار می گیرند که به دلایل نا معلومی این عارضه در زنان شایع‌تر است.

دکتر فرشته پرهام، در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینكه اضطراب شایع‌ترین علامت روان پزشکی زنان در تمام جوامع است، افزود: علت آن به طور کامل مشخص نیست اما عوامل سرشتی و ژنتیکی در این باره موثر هستند، برخی از افراد به طور ژنتیکی نسبت به ابتلا به اضطراب مستعدتر هستند و بدون دلیل تحت تاثیر شرایط جزئی مضطرب می شوند.

وی از عوامل دیگر اضطراب به عامل زندگی داخل رحمی اشاره و تصریح کرد: مادرانی که در دوران بارداری مضطرب هستند، احتمال اینکه فرزندان آنها در آینده مضطرب باشند ، بیشتر خواهد بود.

به گفته وی، عوامل سیستم عصبی مرکزی سومین عامل مهم ابتلا به اضطراب هستند هنگامی که این قسمت‌های مغز واکنش افراطی به عوامل نشان دهند، سبب ایجاد اضطراب در فرد می‌شود.

دکتر پرهام در ادامه تاکید کرد: عوامل محیطی هم در تولید اضطراب موثر هستند که با تغییر آنها می توان اضطراب را از بین برد. علایم جسمی اضطراب می تواند همه بدن را درگیر کند . سبک شدن سر ، احساس سوزش صورت، تاری دید، خشکی دهان، تپش قلب ، گرفتگی گلو و گرم شدن کف پا از علایم جسمی اضطراب هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha