یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 179058

بسیاری از غذاهایی که برای سلامت کلی بدن مفید هستند، منجر به افزایش قدرت مغز نیز می شوند. بنابراین اگر شما به دنبال افزایش کارایی فکر خود هستید، می توانید روزانه به سراغ انتخاب این غذاها بروید.

سلامت نیوز: بسیاری از غذاهایی که برای سلامت کلی بدن مفید هستند، منجر به افزایش قدرت مغز نیز می شوند. بنابراین اگر شما به دنبال افزایش کارایی فکر خود هستید، می توانید روزانه به سراغ انتخاب این غذاها بروید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، مغز مهمترین و پرنیازترین عضو بدن از نظر دریافت مواد غذایی است و می توان گفت ده برابر بیش از سایر ارگان ها نیاز به مواد غذایی دارد و 20 درصد کالری روزانه بدن را استفاده می کند.

در اینجا 10 ماده غذایی موثر برای افزایش هوش و کارایی فکری معرفی شده است:

ماهی های روغنی برای حفظ مغز سالم: انواع ماهی های چرب مانند ساردین و قزل آلا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است و خوراکی مناسبی برای حفظ سلول های سالم مغز محسوب می شود.

حبوبات برای کمک به تنظیم انرژی مغز: انواع حبوبات مانند عدس، نخود، سرشار از قندهای پیچیده هستندو به تنظیم گلوکز در خون و عرضه آن به مغز کمک می کنند.

موز برای کمک به حفظ آرامش مغز: موز غنی از تریپتوفان، یک اسید آمینه است که برای حفظ آرامش مغز و کاهش فعالیت های عصبی آن مفید محسوب می شود.

جگر برای افزایش هوش: جگر منبع غنی از ویتامین ب و برای افزایش عملکرد مغز و افزایش هوش مفید است.

توت برای افزایش میزان شادی: همه انواع توت ها اعم از توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و ... سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که برای بهبود گردش خون و تقویت مویرگ های خونی مفید است.

تخم مرغ و تقویت اتصالات عصبی: تخم مرغ حاوی لسیتین و فسفولیپیدها است که به ساخت و ساز غشای سلولی مغز کمک می کند. مادران باردار هنگام بارداری و زمانی که جنینی را در رحم دارند، اگر تخم‌ مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار موثر است.

اسفناج برای کمک به حافظه: اسفناج به دلیل برخورداری از بافت‌ های گیاهی از بروز بسیاری از بیماری ‌ها پیشگیری می ‌کند. تحقیقات نشان می ‌دهد زنانی که از اسفناج و سبزی ‌های سبز دیگر استفاده می‌ کنند، پیر شدن سلول‌ های ‌شان را به تاخیر می ‌اندازند. اسفناج به دلیل آنزیم ‌های موجود در برگ‌ هایش، سیناپس بین سلول ‌ها را تسهیل می ‌بخشد و هوش را تقویت می ‌کند. اسفناج از ماده دارویی به نام فولیک اسید برخوردار است که در جهت تقویت حافظه موثر است. اگر به اسفناج علاقه ندارید از کاهو و کلم بروکلی هم می توانید استفاده کنید.

کاکائو برای جلوگیری از پیری مغز: خوردن کاکائو خواص درمانی بسیاری دارد از جمله این که استرس و افسردگی را کاهش می دهد و با تقویت حافظه، از پیر شدن مغز جلوگیری می کند.

آووکادو: سرشار از ویتامینEیکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است که منجر به محافظت بافت های چربی مغز در برابر پیری زودرس می شود.

انبه: این میوه ماده دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید است. با این که انبه میوه‌ ای چرب است و دارای بافت‌ های چربی است اما باعث می‌ شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریع‌ تر شود باعث می‌ شود خون بیشتری به مغز برسد.

منبع: dailynewsdig.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha