محققان می‌گویند؛ افرادی كه مبتلا به افسردگی هستند در اظهار دردهای خود اغراق می‌كنند.

 آزمایشات نشان می‌دهد؛ افراد افسرده تمایل دارند دردهای جسمی خود را بیشتر از آنچه كه واقعا هستند، ابراز كنند.

محققان دانشگاه یووآ خاطرنشان كردند كه علت این اغراق و زیاده روی در بیان درد در واقع مشكلات روان تنی نیست بلكه عامل اصلی آن افسردگی است.

به گفته محققان؛ افسرده‌ها تمایل دارند كه دائم موضوعات بد را به یاد بیاورند وبه آنها بیندیشیند و در ابراز بدی‌ها اغراق كنند.

دكتری جری سولس محقق و روانشناس این دانشگاه تصریح كرد: كسانی كه احساس افسردگی می‌كنند وقتی از آنها درباره دردهای جسمی‌شان سوال می‌شود اغلب در ابراز حد آنها بیشترین درصد خطا را دارند. البته این اغراق در اظهار درد آگاهانه نیست بلكه خود آنها از این موضوع بی اطلاع هستند.

در این تحقیق روانشناسان روی 109 شركت كننده مطالعه كردند كه همگی زن بودند. به این افراد پرسشنامه‌هایی داده شد تا با بررسی پاسخ آن، میزان افسردگی و روان تنی در این گروه ارزیابی شود.

نتایج تحقیقات نشان داد: كسانی كه درصد افسردگی بیشتری دارند در بیان شدت و تعداد دفعات دردهایشان بیشتر اغراق می‌كنند. این در حالی است كه مدت 30 سال روانشناسان تصور می‌كردند روان تنی عامل اصلی این بزرگنمایی در ابزار دردهای جسمی است.

شرح این یافته در مجله «طب سایكوسوماتیك» منتشر شده است.

محققان آمریكایی هم چنین تاكید كردند كه نرخ ابتلا به افسردگی در فرهنگهای غربی به مراتب بیشتر است. این اطلاعات با بررسی اطلاعات ژنتیكی حاصل از مردم 29 كشور مختلف جهان بدست آمده است.

محققان دریافته‌اند؛ در ژنتیك مردم كشورهای غربی یك نسخه وجود دارد كه احتمال بروز دوره‌های افسردگی حاد را در مواجهه با استرس‌های چندگانه زندگی افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha