پس از اعلام مرگ 60 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای خوكی در ظرف تنها یك هفته در اوكراین، مقامات این كشور از دولت‌های قدرتمند جهان برای مقابله با این بیماری تقاضای كمك‌های فوری و اورژانسی كرده‌اند.

‌ویكتور یوشچنكو، رییس جمهور اوكراین نامه‌ای خطاب به آمریكا، ‌اتحادیه اروپا، ‌ناتو و كشورهای همسایه اوكراین نوشته و برای مقابله با شیوع ویروس A/H1N1 تقاضای دارو و تجهیزات درمانی كرده است.

وی تصریح كرد: ما به تنهایی قادر به مقابله با این بیماری نخواهیم بود و به همین خاطر از دوستان نزدیك و شركای استراتژیك خود تقاضای همكاری و یاری داریم. این كشور هم چنین از سوئیس تقاضای 16 تن داروی ضد ویروسی تامی فلو كرده‌ است.

وزرات بهداشت اوكراین تاكنون مرگ 60 نفر را بر اثر ابتلا به مشكلات تنفسی حاد ناشی از عفونت ویروسی H1N1 ‌در ظرف یك هفته،‌ تایید كرده است.

بر اساس این گزارش، شوروی سابق تاكنون 4 مورد مرگ و بیش از 190 هزار مورد ابتلا به آنفلوآنزای خوكی را گزارش كرده است كه از این تعداد هشت هزار نفر به معالجات بیمارستانی نیاز پیدا كرده‌اند.

گفتنی است تا یكشنبه شب لهستان و اسلواكی به نامه رییس جمهور اوكراین پاسخ داده‌ و ماسك‌های محافظ و منابعی از داروی تامی فلو برای این كشور ارسال كرده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام كرد كه موج دوم شیوع آنفلوآنزای خوكی در این كشور آغاز شده است.

این وزارتخانه اعلام كرده است كه تعداد قربانیان این بیماری ظرف فقط چند هفته قبل از آغاز مراسم حج سالانه با حدود دو میلیون زائر در این كشور به 60 نفر رسید.

وزیر بهداشت عربستان تصریح كرد كه موج دوم شیوع این بیماری با آغاز فصل سرما و از ابتدای ماه اكتبر در این كشور آغاز شده است و ظرف چند هفته گذشته چندین مدرسه نیز در سرتاسر این كشور بسته شدند.

به گزارش ایسنا، تركیه نیز یك مورد دیگر مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری را اخیرا تایید كرده است و به این ترتیب بر اساس یك بیانیه رسمی شمار قربانیان تركیه به 4 نفر رسید. در این بیانیه آمده است كه تاكنون شمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوع آ در تركیه به 1870 نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha