دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

مرکز آمار ایران گزارشی از بررسی الگوی گذران وقت افراد ۱۵ ساله و بیشتر براساس نتایج فصل تابستان ۱۳۹۴ منتشر کرد.

سلامت نیوز: مرکز آمار ایران گزارشی از بررسی الگوی گذران وقت افراد ۱۵ ساله و بیشتر براساس نتایج فصل تابستان ۱۳۹۴ منتشر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، بر این اساس میانگین زمان كار و فعالیت‌های شغلی 2ساعت و 46دقیقه و استفاده از رسانه‌های جمعی 2ساعت و 15دقیقه بوده است. در بین مردان، بعد از فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی، میانگین بیشترین زمان صرف شده در شبانه روز به‌ترتیب مربوط به‌كار و فعالیت‌های شغلی با 4ساعت و 54دقیقه، استفاده از رسانه‌های جمعی 2ساعت و 20دقیقه و خانه‌داری یك ساعت و 17دقیقه بوده است.

در بین زنان هم بعد از فعالیت‌های نگهداری و مراقبت‌های شخصی، میانگین بیشترین زمان صرف شده در شبانه روز به‌ترتیب مربوط به گروه فعالیت خانه داری با 5ساعت و 25دقیقه، استفاده از رسانه‌های جمعی 2ساعت و 10دقیقه و مشاركت اجتماعی با یك ساعت و 11دقیقه بوده است.

این گزارش می‌افزاید: در مناطق شهری بعد از گروه فعالیت نگهداری و مراقبت شخصی(13ساعت و 45دقیقه) میانگین بیشترین زمان صرف شده در یك شبانه روز، به گروه فعالیت‌های استفاده از رسانه‌های جمعی با 2ساعت و 53دقیقه و پس از آن، خانه داری با 2ساعت و 40دقیقه اختصاص داشته است.میانگین كمترین زمان صرف شده در یك شبانه روز توسط این گروه سنی نیز مربوط به گروه فعالیت‌های داوطلبانه و خیریه با یك دقیقه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha