یک فوق تخصص گوارش و کبد، عنوان کرد: رودل یک بیماری نیست بلکه علامتی از انواع مختلف بیماری‌ها به خصوص بیماری روده‌ای است که با درد‌های شکمی خود را نشان می‌دهد.

رودل چیست؟

سلامت نیوز:یک فوق تخصص گوارش و کبد، عنوان کرد: رودل یک بیماری نیست بلکه علامتی از انواع مختلف بیماری‌ها به خصوص بیماری روده‌ای است که با درد‌های شکمی خود را نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر ناصر ابراهیمی دریانی اظهار کرد: رودل یک بیماری نیست بلکه علامتی از بیماری است که می‌تواند زمینه عفونت انگلی، کولیک روده، مسمومیت غذایی و یا حتی چسبندگی روده داشته باشد اما به طور کلی رودل اصطلاحی است که اغلب تحت عنوان انقباض روده معنا می‌شود.

وی افزود: گاهی فردی که دچار مسمومیت غذایی می‌شود دچار علائمی مانند درد شکم، اسهال و یا استفراغ می‌شود که به این حالت نیز اصصلاحا رودل گفته می‌شود. رودل حتی می‌تواند موجب انسداد روده در افرادی که عمل جراحی معده داشته‌اند شود به خصوص زمانی که فرد خرمالو مصرف کند دچار انسداد روده باریک و بروز دردهای شکمی می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه یادآور شد: گاهی افرادی که به روده تحریک‌پذیر مبتلا هستند زمانی که میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند دچار درد‌های شکمی می‌شوند به گونه‌ای که فرد برای بهبود درد مجبور به اجابت مزاج است که به این علامت نیز اصطلاحا رودل گفته می‌شود.

ابراهیمی دریانی، افزود: بنابراین می‌توان گفت رودل یک بیماری نیست بلکه علامتی از انواع مختلف بیماری‌ها به خصوص بیماری روده‌ای است که با درد‌های شکمی خود را نشان می‌دهد که اگر تداوم داشته باشد باید مورد بررسی بیشتر پزشک قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha