رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: در سال 94 بیش از 512 هزار بی سواد تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفتند که بیش از 80 درصد آنها زن هستند.

سلامت نیوز:  رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: در سال 94 بیش از 512 هزار بی سواد تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفتند که بیش از 80 درصد آنها زن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی باقرزاده در دیدار با شهیندخت مولاوردی معاون امور بانوان رئیس جمهوری اظهار کرد: سازمان نهضت سواد آموزی در سال های اخیر همکاری و فعالیت های مشترکی با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری انجام داده است.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی به میزان مشارکت زنان و دختران در برنامه های سواد آموزی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته حدود 512 هزار نفر از بی سوادان شناسایی شده در پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد این سازمان تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفته اند که بیش از 80 درصد این افراد را زنان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه استقبال زنان و دختران از برنامه های سواد آموزی بیشتر است ، بیان کرد: سال گذشته حدود 130 هزار نفر از والدین بی سواد دانش آموزان در قالب طرح آموزشی در مدارس تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفتند.


باقرزاده با اشاره به نوع مخاطبان و افراد تحت پوشش افزود: 55 درصد افراد تحت پوشش روستاییان هستند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به طرح مشترک این سازمان با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری اظهار کرد: این طرح در استان های مجری اثرات مطلوبی در کاهش تبعیض جنسیتی و افزایش دسترسی زنان به آموزش داشته و بیش از 2هزار نفر از جمعیت عشایری تحت پوشش بر نامه های سواد آموزی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha