رئیس آموزش و پرورش کرمان با اشاره به اینکه بار روانی آنفلوانزا بیش از جنبه پزشکی است گفت: تعطیلی مدارس در صورت شیوع آنفلوانزا نیاز به تدبیر آموزشی دارد.

احمد فتحی در عصر یکشنبه در کارگروه استانی مقابله با آنفلوانزا در کرمان اظهار داشت: خبر منتشر شده در زمینه تعطیلی نیمی از مدارس استان کرمان صحت ندارد و اینگونه خبرها تنها موجب نگرانی مردم می شود.

وی افزود: پیشگیری و مقابله با این بیماری جدی است اما باید بگونه ای برنامه ریزی شود که درنهایت کمترین مشکل آموزشی نیز به وجود آید.

فتحی تصریح کرد: باید تدابیر لازم در زمینه تعطیلی مدارس اندیشیده شود که آموزش دانش آموزان دچار اختلال نشود که این مسئله نیاز به کار کارشناسی و عالمانه دارد.

رئیس آموزش و پرورش کرمان با اشاره به اینکه مقابله و پیشگیری از آنفلوانزا الزامی است، اظهار داشت: هم اکنون بار روانی آنفلوانزا بیش از جنبه های پزشکی شده است.

وی با هشدار نسبت به احتمال سوء استفاده برخی افراد از تعطیلی مدارس گفت: تعطیلی یکی از راهکارها است و باید با تدبیر بیشتر در این زمینه برخورد شود.

فتحی با اشاره به اقدامات مثبت آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از شیوع آنفلوانزا از برگزاری دوره آموزشی برای معلمان و والدین و دانش آموزان اشاره کرد و افزود: نزدیک به دو هزار مدرسه در استان به سیستمهای صابون مایع مجهز شده اند و مربیان بهداشت و پرسنل مدارس نیز آموزشهای لازم را فراگرفته اند.

وی افزود: بسیاری از مدارس محروم کرمان نیز در این زمینه تجهیز شده اند.

فتحی اضافه کرد: مدارس شبانه روزی نیز به محلهای نگهداری و استراحت بیماران تجهیز شده اند و کادر این مدارس در این زمینه توجیه هستند و مراقبت های بهداشتی از دانش آموزان انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha