رییس آموزش و پرورش شهر تهران با تاكید بر این كه هیچ مدرسه‌ای در پایتخت به دلیل آنفلوآنزای نوع «آ» تعطیل نشده است، اعلام كرد: كمیته‌های تشكیل شده در سطح مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در مورد تعطیلی موردی كلاس‌های درس به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای نوع «آ» تصمیم‌گیری خواهند كرد.

دكتر زكریا یازرلو در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: كمیته‌هایی در سطح مناطق متشكل از رییس منطقه، معاونت‌های منطقه، نمایندگان روابط عمومی و حراست و كارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه تشكیل شده است كه این كمیته‌ها به طور دقیق بر مدارس تهران به لحاظ شیوع آنفلوآنزای نوع «آ» كنترل و نظارت خواهند كرد و در مورد تعطیلی كلاس‌های درس به صورت موردی تصمیم‌گیری خواهند كرد.

وی همچنین از اعزام 200 اكیپ پزشكی به مدارس شهر تهران در مقطع متوسطه با هدف غربالگری و آموزش دانش‌آموزان تهران به لحاظ ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ خبر داد و گفت: با عنایت به همه‌گیری آنفلوآنزای نوع آ، 200 اكیپ پزشكی از جامعه بسیج پزشكان با هدف آموزش دانش‌آموزان در برابر ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ و غربالگری آن‌ها در حال اعزام است كه این پزشكان مدارس راهنمایی و متوسطه كلیه مناطق آموزش و پرورش تهران را پوشش خواهند داد و در طول ساعات مدرسه، به پرسش‌های دانش‌آموزان نیز پاسخگو خواهند بود.

رییس آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه تصریح كرد: مدارس ابتدایی شهر تهران نیز همگی تحت پوشش مربیان بهداشت قرار دارند و از نظر شیوع آنفلوآنزای نوع آ تحت نظارت و كنترل جدی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین خاطرنشان كرد كه میزان شیوع آنفلوآنزای نوع آ در سطح شش هزار مدرسه شهر تهران تحت كنترل است و تا امروز هیچ مدرسه‌ای در پایتخت به دلیل شیوع این بیماری در بین دانش‌آموزان تعطیل نشده است.

یازرلو یادآور شد كه اقدامات پیشگیرانه جدی برای كنترل شیوع آنفلوآنزای نوع آ در بین دانش‌آموزان تهرانی در حال انجام است و یكی از این اقدامات، ارائه آموزش‌های كپسولی موثر به آن‌هاست تا روش‌های مقابله با ابتلا به آنفلوآنزای نوع را به خوبی در پیش گیرند.

طبق آخرین آمار رسمی 17 دانش‌آموز در شهر تهران و شهرستان‌های استان به آنفلوآنزای نوع آ مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha