رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین جزئیاتی بیشتری را درباره اخراج پزشکی که بیماران اورژانسی را در ایام نوروز مداوا نکرده بود، ارائه کرد.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین جزئیاتی بیشتری را درباره اخراج پزشکی که بیماران اورژانسی را در ایام نوروز مداوا نکرده بود، ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز، سلامت آنلاین نوشت: پزشک متخصصی روز هشتم فروردین ۱۳۹۵ در یکی از مراکز آموزشی - درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین از معاینه بیماران اورژانسی امتناع کرد و در نتیجه این اقدام به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرارداد وی با این دانشگاه لغو شد.

منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این باره گفت: این دکتر جراح متخصص چشم بیمارستان بوعلی قزوین در تعطیلات نوروزی کشیک بوده است و در حالی که چند مریض بدحال، مجروح و تصادفی را به بیمارستان آورده بودند که آسیب چشمی دیده بودند، وی از بر سر بالین بیماران حاضر نمی‌شود و از ویزیت بیماران مجروح امتناع می کند.

وی افزود: این پزشک در شیفت کشیک خود حاضر نمی شود و حتی زمانی که با وی تماس تلفنی گرفته می‌شود نیز از مراجعه به بیمارستان خودداری می‌کند و به تلفن‌های هیات رئیسه بیمارستان نیز واکنشی نشان نمی‌دهد.
مهرام با اشاره به اینکه این پزشک در پاسخ به تلفنهای انجام شده به فحاشی و بددهنی هم پرداخته است، اظهار داشت: ایشان در این باره بهانه آورده که کارانه‌های پرداختی به وی کم است و از معاینه بیمارانی که شرایط بسیار بدی داشتند، نیز خودداری می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: وی سرانجام با دعوا و درگیری و مداخله همه مسئولان عصر آن روز به بیمارستان می‌رود و بیماران را معاینه می‌کند که در‌‌ همان زمان نیز رفتار ناشایستی داشته و بددهنی می‌کند.
وی افزود: بنابراین من در این زمینه نامه‌ای نوشتم که نه تنها قرارداد ایشان با دانشگاه علوم پزشکی لغو شود، بلکه در تمام واحدهای تابعه نیز وی اجازه ورود و کار را نداشته باشد.
مهرام با بیان اینکه این پزشک سابقا ً در بیمارستانهای سیستان و بلوچستان نیز چنین رفتاری را داشته است، خاطر نشان کرد: در آنجا نیز به همین دلیل و رفتار نامناسب این پزشک اخراج شده است و یک مرحله اخراج از بیمارستان را نیز در شهر ایرانشهر تجربه کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متاسفانه ما از سابقه این پزشک متخلف اطلاع نداشتیم و بعدا متوجه شدیم که وی چنین رفتاری را نیز در گذشته داشته است.
وی افزود: رسانه‌ای شدن این خبر باعث شد که همه بدانند که ما با کسی تعارف نداریم و اگر قرار باشد کسی بخواهد کار انجام ندهد و برای مردم مشکل ایجاد کند، تحمل نمی کنیم.
مهرام در پاسخ به اینکه بهانه اصلی این پزشک برای عدم خدمت رسانی مالی بوده است ،اظهار داشت: این پزشک فردی بی‌تعهد است که موضوع پرداخت مالی را بهانه کرده است و پایبند به اخلاق حرفه‌ای و انسانی خود نیست، چرا که کارانه‌های این پزشکان کم نیست و متناسب با کار و طبق قانون به آن‌ها پرداخت می‌شود. اما کسی که کار نکند کارانه هم نمی‌گیرد و بحث کمبود کارانه و دریافتی بهانه‌ای بیش نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دانشجو ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    خواهش میکنم نظرم رو ابلاغ کنید. من خودم دانشجوی این داشگاهم و تاحالا جز خوش برخوردی و اخلاق خوب از این استاد چشم پزشکم ندیدم. متاسفم که مسولین دانشگاه واقعیت رو منحرف کردند۰ ایشون پزشک کشیک نبودند بلکه مشکل مریض چیز دیگه ای بوده و در کنارش مشکل چشم هم داشتند که از دکتر درخواست "مشاوره پزشکی" میشه. درضمن کارانه بسیاری از همکارا مدت طولانیه که "پرداخت نمیشه". وقتی همین خبر رییس محترمغیر صادقانه و مغرضانه بیان شده دیگه اعتمادی نمیشه داشت