پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 17921

وعده های غذایی بدون گوشت معمولا گرایش به سمت سبزیجات ، غلات و حبوبات دارد و از نظر سنجش کیفی و مزایای سلامتی نیز در اولویت می باشد.

به گزارش گروه ترجمه «سلامت نیوز»،رژیم غذایی كه ما به شما پیشنهاد می كنیم كه استفاده كنید باید شامل میوه جات و سبزیجات ، غلات و حبوبات  ، سرشار از فیبر ، ویتامین و مواد مغذی دیگری باشد که مصرف آنها و گرایش به سمت آنها موجب کاهش کالری مصرفی ، کاهش وزن و دریافت مواد مغذی سودمندتری می شود.

به گزارش موسسه سرطان مصرف 114 گرم گوشت قرمز در روز احتمال مرگ و میر را به هر دلیل به میزان 30 درصد افزایش می دهد. البته باید گفت که گوشت ماکیان و ماهی کمتر خطر مرگ را بهمراه دارد.

تصور اینکه تنها گوشت می تواند منبع پروتئینی مفید و در خوری باشد چندان درست نیست. خوراکی های دیگری نیز هستند که به اندازه کافی حاوی پروتئین مورد نیاز بدن می باشند. به عنوان مثال تخم مرغ، شیر، پنیر لور و خمیر سویا از جمله منابع پروتئینی مفید می باشند که گنجاندن آنها در برنامه های غذایی مفید است.

با این توصیفات بهتر  است که لااقل دو روز در هفته یا بیشتر ، وعده های غذایی خود رابه این مواد اختصاص دهید. بد نیست که با ذهنیتی که از مصرف گوشت قرمز دارید ، سایر منابع غذایی مفید و مغذی که به نوعی می تواند جایگزین گوشت شود را نیز شناسایی کنید. مصرف گوشت اغلب به خاطر پروتئین و آهنی که در خود ذخیره دارد مورد توجه است در حالیکه سبزیجات، میوه جات ، غلات و حبوباتی هستند که چه بسا از این منظر مغذی تر به حساب می ایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha