سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 179248

فرآیند پیری و فرآیند شکل‌گیری آکنه‌ها، مکانیسم‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. نشانه‌های پیری در پوست به دلیل پیری زمانی و تاریخی به وجود می‌آیند که روی تمام اندام‌ها و بافت‌های درون بدن تاثیر می‌گذارد، دقیقا همان‌طور که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث چنین تاثیری می‌شود.

سلامت نیوز: فرآیند پیری و فرآیند شکل‌گیری آکنه‌ها، مکانیسم‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. نشانه‌های پیری در پوست به دلیل پیری زمانی و تاریخی به وجود می‌آیند که روی تمام اندام‌ها و بافت‌های درون بدن تاثیر می‌گذارد، دقیقا همان‌طور که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث چنین تاثیری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، فرآیند پیری و فرآیند شکل‌گیری آکنه‌ها، مکانیسم‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. نشانه‌های پیری در پوست به دلیل پیری زمانی و تاریخی به وجود می‌آیند که روی تمام اندام‌ها و بافت‌های درون بدن تاثیر می‌گذارد، دقیقا همان‌طور که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث چنین تاثیری می‌شود.

متخصصان می‌گویند که بخش عمده‌ای از پیری زودرس برای پوست،‌ به دلیل پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های UV خورشید شکل می‌گیرد.
با این‌حال، زوایای مختلف آکنه‌ها، خصوصا در بزرگسالان، هنوز به‌خوبی شناخته نشده است. این احتمال وجود دارد که آکنه بزرگسالان به دلیل ترکیبی از تاثیر هورمون‌ها، ترشحات غدد چربی، عفونت باکتریایی و رژیم غذایی به وجود بیاید. نکته دیگر این است که آکنه‌های بزرگسالی بیشتر در بین زنان رایج هستند، تا در بین مردان. بسیاری از اوقات، کسانی که درباره آکنه بزرگسالی صحبت می‌کنند، بیشتر به شکل‌گیری آکنه‌ها در اطراف چانه اشاره می‌کنند و این حالت خصوصا در زنان بیشتر هم می‌شود.


برخی متخصصان می‌گویند که بروز جوش‌های مختلف در بین زنان، به چرخه قاعدگی آنان مربوط می‌شود. درمان آکنه در بزرگسالان، به معنای هدف قرار دادن علت‌های احتمالی آن است و می‌تواند شامل استراتژی‌هایی شود مثل کاهش چربی پوست، مقابله با باکتری‌ها و جلوگیری از التهاب.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha