دکتر زارع نژاد گفت: طبق یک رویه ثابت و احساس وظیفه ، شخص وزیر بهداشت و برخی از مسئولان ارشد حوزه سلامت در فواصل برنامه های کاری خود اوقاتی را برای سرکشی به بیماران که از تمامی اقشار جامعه هستند ، اختصاص داده اند.

سلامت نیوز:دکتر زارع نژاد با تاکید بر اینکه  سیاست و نگاه وزارت بهداشت در اقدامات حمایتی از تمامی شهروندان، یکسان و عدالت محور است، تصریح کرد:  وزارت بهداشت مسئولیتی در برابر انعکاس گسترده و یا گزینشی از عیادت و سرکشی وزیر بهداشت از بیماران ندارد.

به گزارش وبدا، دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به انتقاد از نحوه پی گیری بیماری هنرمندان از سوی وزارت بهداشت که در برخی از رسانه ها منتشر شده بود، ضمن بیان این مطلب گفت: براساس برنامه ریزی و اجرای طرح های حوزه سلامت تمامی اقشار جامعه بصورت فراگیر از خدمات موصوف بهره مند و بر اساس برنامه مدون از سوی وزیر بهداشت،  بازدید و نظارت از مراکز ارائه خدمت صورت می گیرد.

دکتر زارع نژاد گفت:  طبق  یک رویه ثابت و  احساس وظیفه ، شخص وزیر بهداشت و برخی از مسئولان ارشد حوزه سلامت در فواصل برنامه های کاری خود اوقاتی را برای سرکشی به بیماران که از تمامی اقشار جامعه هستند ، اختصاص داده اند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت یادآور شد: شخص وزیر بهداشت به نوبه خود در قالب این دیدار ها از برخی بیماران گمنام ساکن در محرومترین مناطق روستایی گرفته تا حاشیه نشین شهری عیادت ، سرکشی و پی گیری بعمل می آورند.

مشاور وزیر بهداشت، به برخی از  سرکشی های وزیر بهداشت اشاره کرد و سر زدن و رسیدگی به مشکلات درمانی سرایدار مدرسه ای در جنوب تهران و سه فرزند معلول وی ، بیمار دارای ضایعه نخاعی ساکن در محروم ترین مناطق جنوب تهران، تعداد کثیری از والدین و خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ، بیماران گمنام از اقلیت های مذهبی ، اقشار محروم  ،خدمتگزاران نظام اسلامی و جمعی ازهنرمندان که طی دو سال اخیر مورد عیادت و بازدید قرار گرفته اند را از جمله دیدارها و عیادتهای وزیر بهداشت برشمرد.

دکتر زارع نژاد یادآور شد: وزیر بهداشت، همچنین  روز گذشته از یکی از  تکنسین های  اورژانس ساوه که در بخش ICU  بیمارستان شهدای تجریش بستری است عیادت کرد و در جریان روند درمان وی قرار گرفت.

وی گفت:  این تکنسین در حین مراجعه به محل کار دچار  تشنج و کاهش سطح هوشیاری شده و بلافاصله اقدامات اولیه درمانی برای وی در محل انجام و برای ادامه درمان در حال حاضر در بخشICU  ببیمارستان شهدای تجریش  بستری است.

 مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این بین وزارت بهداشت در مورد نحوه انعکاس رسانه ای این عیادتها برنامه ویژه ای ندارد و رسانه ها حسب وظیفه ذاتی خویش ، سلایق، علایق و حیطه فعالیت حرفه ای خویش نسبت به انتخاب و پر رنگ نمودن ماجرای برخی از این دیدار ها اقدام می نمایند.

دکتر زارع نژاد تصریح کرد: بدیهی است اقدامات ، رسیدگی ها و برآورده نمودن برخی از نیاز های افراد مورد بازدید، حسب نوع ،شرایط و میزان پیشرفت بیماری افراد مورد بازدید متفاوت خواهد بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در خصوص زنده یاد سلحشور، متاسفانه علیرغم پی گیری شخص وزیر بهداشت و حتی مامور نمودن دو تن از مدیران ارشد ستاد مرکزی وزارت بهداشت ، جهت پی گیری امور درمانی ایشان ، به دلیل پیشرفته بودن و ماهیت سرکش بیماری آن مرحوم ،تمامی اقدامات و تلاش های خستگی ناپذیر تیم پزشکی مفید واقع نگردید.

مشاور وزیر بهداشت در عین حال تصریح کرد: البته در مورد برخی از چهره های شاخص در صنف هنرمندان، قطعا دستگاههای متولی فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سینما، خانه تئاتر، خانه موسیقی و دیگر سازمانها در خصوص پشتیبانی های لازم از مجموعه صنفی تحت مسئولیت خودشان به عنوان سرمایه های ملی مسئولیتی مضاعف دارند که متاسفانه این مهم در اطلاع رسانی های اخیر از نگاه رسانه ها مغفول مانده است.

 

دکتر زارع نژاد در پایان تصریح کرد: سیاست و نگاه وزارت بهداشت در اقدامات حمایتی از تمامی شهروندان یکسان و عدالت محور است و این وزارتخانه مسئولیتی در برابر انعکاس گسترده و گزینشی برخی از این بازدید ها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha