چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 179326

رئیس سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه پولی شدن بیمه سلامت، نیازی به مجوز مجلس ندارد، تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت برای بیمه شدگان جدید نیازمند ۳۵۰۰ تا ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

پولی‌شدن بیمه سلامت نیاز به مجوز مجلس ندارد

سلامت نیوز:رئیس سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه پولی شدن بیمه سلامت، نیازی به مجوز مجلس ندارد، تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت برای بیمه شدگان جدید نیازمند ۳۵۰۰ تا ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد جواد کبیر با بیان اینکه رایزنی های مختلفی برای افزایش اعتبارات سازمان بیمه سلامت صورت گرفته، افزود: تاکنون با رئیس جمهور، رئیس مجلس، نمایندگان کمیسیون های برنامه، بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان و اجتماعی مجلس نشست هایی را برگزار کردیم که در این جلسات تاکید شد تا تلاش های خوبی برای افزایش اعتبارات سازمان بیمه سلامت صورت گیرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت ادامه داد: سازمان بیمه سلامت برای بیمه شدگان جدید نیازمند 3500 تا 3800 میلیارد تومان اعتبار است که اگر این بودجه تامین نشود سازمان با مشکلات جدی مواجه خواهد شد این درحالی است که هنوز منابع کل کسری ها نیز تامین نشده است تا بتوان مطالبات موسسات را پرداخت کرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: بیش از 85 درصد منابع بیمه سلامت از منابع عمومی دولت است و تا زمانی که این منابع به دستمان نرسد نمی توانیم بدهی خود را به موقع پرداخت کنیم.

کبیر درباره برخی اظهارات مبنی بر پولی شدن بیمه سلامت به جهت کمبود اعتبارات، افزود: فعلا چنین سیاستی اتخاذ نشده چراکه این مهم نیاز به سیاست گذاری هیات دولت دارد که اکنون رئیس جمهور تاکید دارد گروه های آسیب پذیر حتما با نظام حمایتی دولت تحت پوشش قرار گیرند.

رئیس سازمان بیمه سلامت درباره اینکه پولی شدن بیمه سلامت نیاز به مجوز مجلس دارد یا خیر، گفت: در صورت اجرای پولی شدن بیمه سلامت، نیازی به مجوز مجلس نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha