چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 179348

سازمان نظام پرستاری کشور از جمعیت هلال احمر به كمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) شكایت می كند.

سازمان نظام پرستاری از هلال احمر شکایت می کند

سلامت نیوز:سازمان نظام پرستاری کشور از جمعیت هلال احمر به كمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) شكایت می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، متأسفانه وزارت بهداشت طی دو سال اخیر بدترین حملات ضد پرستاری را با تقسیم كار بین معاونین خود علیه پرستاران مظلوم و نجیب كشور آغاز كرده است و با بی توجهی به سازمان نظام پرستاری به عنوان بزرگترین نهاد غیردولتی (NGO)كشور مصداق بارز ظلم و بی عدالتی علیه این قشر نستوه و فداكار بوده است . در این گستره معاون پیشین آموزشی وزارت نیز در حالیكه حامل مأموریت ضدپرستاری دیگری بود، در رأس جمعیت هلال احمر قرار گرفت.


صلیب سرخ و هلال احمر در تمام دنیا نهادی برخاسته از مردم و غیر سیاسی است كه با آموزش نیروهای داوطلب ،در حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله و جنگ و... با انجام كمك های امدادی به كمك مردم می شتابد لیكن در ایران این نهاد با آلت دست شدن گروه ها و احزاب سیاسی طی عمل خودسرانه و مغرضانه كه با هیچ یك از شرح وظایف هلال احمر همخوانی و سازگاری ندارد، با تلاش جهت حضور در بیمارستان، مصداق بارز مداخله آشكار در امور صنفی پرستاری و موجبات نارضایتی شدید پرستاران را فراهم آورده است.


حفظ حریم مقدس بیمار و پرستاری ایجاب می كند، از هرگونه حضور غیرموجه افراد به لحاظ لزوم حفظ حرمت و اسرار بیمار، خودداری شود و سابق از این نیز سازمان نظام پرستاری حسب وظیفه به همكاران پرستار و مردم هشدار داد كه قبل از هرگونه پاسخ به افراد مشكوكی كه در بیمارستان بر بالین بیماران حاضر می شوند ، به نحو مقتضی از پزشك یا پرستار بودن آنان اطمینان حاصل كنند و در غیر این صورت حتی جواب احوالپرسی آنان را ندهند چه بسا اطلاع افراد غیرموجه از بیماری افراد تبعات بسیار سوء بعدی اجتماعی و خانوادگی از قبیل هتک حرمت ،اخاذی ها و سوء استفاده های دیگر از بیماران را به همراه داشته باشد.


منشور حقوق بیمار اقتضا می كند بسته به خواست بیمار، حتی نزدیكترین بستگان وی از اسرار و مكنونات مربوط به بیماری وی مطلع نباشند.


سازمان نظام پرستاری در صورت عدم تمكین جمعیت هلال احمر در خصوص ممانعت از حضور غیرموجه و آلترناتیو نیروهای سلامت یار بر بالین بیماران، از این مسئله به كمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) كه مقر آن در ژنو است، شكایت می كند.


دکتر علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران طی سفر قریب الوقوع خود به ژنو رأسا این شكایت را به كمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) تسلیم خواهد كرد و دایره حقوقی سازمان موظف به پیگیری این مسئله تا حصول نتیجه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha