مرضیه وحید دستجردی اعلام کرد: پنج تا هشت درصد حجاج ممکن است به آنفلوانزای نوع A مبتلا شوند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی روز شنبه در حاشیه بازدید از جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در مصلای تهران در جمع خبرنگاران گفت: از اقوام و بستگان حجاج درخواست می شود در هفته اول بازگشت حجاج از روبوسی و دست دادن با آنان خودداری کنند.

وی در رابطه با اخباری مبنی بر ابتلای حدود 80 درصد حجاج ایرانی به آنفلوانزای نوع A پس از بازگشت از حج افزود: ممکن است طی دو سال حدود یک سوم مردم دنیا به این نوع آنفلوانزا مبتلا شوند اما طی ایام حج حداکثر 5 تا هشت درصد حجاج به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته ممکن است 80 درصد حجاج به آنفلوانزای معمولی مبتلا شوند اما قطعا آمار آنفلوانزای نوع A کمتر از این میزان است.

دستجردی گفت: آنفلوانزای نوع A خطرناک و کشنده نیست و ممکن است درصد کمی از مبتلایان به این بیماری نیاز به بستری داشته باشند. در مجموع مرکز پزشکی حج هلال احمر در این زمینه آمادگی کامل داشته و مراقبت و پرستاری لازم از حجاج به عمل می‌آید.

وزیر بهداشت ادامه داد: نگرانی ما مربوط به زمانی است که حجاج از سفر حج باز می‌گردند و در این میان ممکن است تعدادی به این بیماری مبتلا باشند و در تعدادی هم علایم ظاهر نشده باشد بنابراین لازم است که مردم در یک هفته اول به هیچ عنوان به دیدن حجاج نروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha