شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 179490

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح، 6 آوریل 2016 برابر با  18 فروردین ماه جاری، ضمن ترغیب دولت­ها، سازمان­ها، شرکت­ها و همه بخش­های جامعه برای بهره بردن  از ارزش­ها و نیروی ورزش برای حمایت از دستیابی به آرمان­های توسعه­ پایدارگفت ما می­توانیم با یکدیگر آینده­ای را که می­خواهیم، با کار و ورزش  بسازیم.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
ورزش ابزاری منحصر به فرد و نیرومند برای ارتقای کرامت و حقوق برابر و غیر قابل سلب هر عضو خانواده­ بشری است. ورزش نیروی محرکه برای تحول مثبت اجتماعی است. به همین دلیل برخی از بهترین ورزشکاران زن و مرد جهان در کمک به سازمان ملل متحد در راستای افزایش آگاهی راجع به مسائل مهمی چون گرسنگی، اچ آی وی / ایدز، برابری جنسیتی و حفاظت از محیط زیست مشارکت کرده­ و همچنان همکاری می­کنند.


امسال جهان چالش عمده­ جدیدی یعنی اجرای برنامه­ رویایی 2030برای توسعه­ پایدار را آغاز کرده  است. کشورهای عضو سازمان ملل متحد، 17 آرمان توسعه­ پایدار جهانی را به منظور ساخت آینده­ صلح، عدالت، کرامت و فرصت برای همه اتخاذ کرده­اند. این آرمان­ها یکجا مجموعه­ای از اولویت­های یکپارچه و تقسیم­ ناپذیر را برای مردم، کره­ زمین، شکوفایی، مشارکت و صلح فراهم می­کند.


برای رسیدن به این آرمان­های جهانی، باید تمامی بخش­های جامعه را در همه جا سهیم کنیم. ورزش نقشی اساسی را ایفا می­کند. ورزش، سلامتی و رفاه را افزایش می­دهد؛ بردباری، درک متقابل و صلح را ترویج می­کند؛ به شمول اجتماعی و برابری کمک می­کند؛ زنان، دختران و افراد ناتوان را توانمند می­سازد و بخش حیاتی آموزش برابر در مدارس است. ورزش توانمند می­سازد، الهام می­بخشد و متحد می­کند.


در سومین سالگرد روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح، دولت­ها، سازمان­ها، شرکت­ها و همه­ بخش­های جامعه را ترغیب می­کنم تا از ارزش­ها و نیروی ورزش برای حمایت از دستیابی به آرمان­های توسعه­ پایدار بهره ببرند. ما می­توانیم با یکدیگر آینده­ای را که می­خواهیم، با کار و ورزش  بسازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha