سرپرست گروه تدوین "طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره" از عدم پیگیری دستور رئیس جمهوری در خصوص بیمه خدمات روانشناختی در وزارت رفاه خبر داد.

سیدمحمد مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رئیس جمهوری در تاریخ 30/10/86 به وزیر وقت رفاه و تامین اجتماعی دستور داد که پیگیر طرح ارائه شده توسط روانشناسان عضو گروه تدوین طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره باشد.

طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره در سال 1385 با همکاری و تلاش گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته روانشناسی تهیه شده است.

مومنی با عنوان این مطلب که بعد از دستور رئیس جمهوری برای پیگیری طرح در وزارت رفاه، حدود 10 ماه طول کشید تا اولین جلسه بررسی این طرح با حضور اعضای گروه در وزارت رفاه برگزار شود، ادامه داد: پیش از آن نیز جهت اجرای دستور رئیس جمهوری صرفا نامه نگاریهایی با سازمانهای بیمه گر انجام شده بود.

بر اساس گزارشهای وزارت بهداشت، 5 تا 10 درصد شیوع بیماریهای روانی در کشورمان را افسردگی تشکیل می دهد که با این وجود هفت تا هشت میلیون نفر از جمعیت کشور افسرده هستند.

سرپرست گروه تدوین "طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره" گفت: متاسفانه این طرح تاکنون دستخوش آسیبهای بسیاری بابت تاخیرهای اداری و سلیقه های شخصی شده که همه اینها مانع رسیدگی جدی به این نیاز ضروری جامعه است.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی تاکید کرد: نیاز به بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره موضوعی نیست که بشود بیش از این به تاخیر انداخت زیرا این خدمات فقط برای افراد دچار اختلال روانشناختی نیست بلکه انواع مشاوره ها مانند استرس ها، زناشویی درمانی، مشاوره تربیت فرزند و... از نیازهای عامه مردم است که تا حدودی ابعاد پیشگیرانه و درمانی دارد.

مومنی با اظهار تاسف از عدم پوشش بیمه خدمات روانشناختی که منجر به بروز ضایعات بزرگی در این زمینه شده است به جلسه ای که در وزارت رفاه برگزار شد اشاره کرد و گفت: در آن جلسه که دکتر عسگری آزاد معاون وزیر وقت رفاه و صفاری دبیر شورای عالی بیمه حضور داشتند مصوباتی به دست آمد که باز هم نشان دهنده یک نگاه دلسوزانه و هدفمند سیستمی به این موضوع از طرف وزارتخانه نبود اما با اصرارها و پیگیریهای ما تصمیماتی گرفته شد که تا حدودی به روند صحیح کار نزدیک بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha