رئیس پژوهشکده اعصاب و علوم شناختی از اجرایی شدن پروژه ای در زمینه تولید نانو دارو برای درمان بیماریهای مغز خبر داد.

دکتر کمال خرازی شنبه در حاشیه نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه تولید نانو داروها گفت: این داروها با عنوان Nano draug dilivrey  با نانوداروهایی که برای انتقال دارو به نقاط خاص مغز از طریق "پارتیکیول" نانو عمل می کند در یک پروژه در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب در این پروژه ، تحول عظیمی در این حوزه ایجاد می شود چرا که این نوع داروها در زمینه معالجه بیماریهای مغزی بوده و از اثرات داروها در سایر نقاط بدن جلوگیری می کند و از آنجایی که این داروها مستقیما به هدف می‌رسند، اثر سویی بر روی بدن ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه هوش مصنوعی کار قابل توجهی در کشور انجام نشده است، گفت: با این وجود دانش هوش مصنوعی در کشور در حال شکل گیری است، البته نیاز است در این زمینه مجوزهایی از سوی وزارت علوم به پژوهشگاه ها اعطا شود تا برای پذیرش دانشجو در این حوزه اقدام شود.

خرازی به اشاره به پروژه های خوبی که در زمینه هوش مصنوعی تعریف و اجرایی شده، افزود: در حال حاضر پروژه های مناسبی در این زمینه تعریف شده و به طور مداوم مقالاتی در این حوزه در به چاپ می رسد و به عنوان یک دانش نو در ایران در حال مطرح شدن است.

رئیس پژوهشکده اعصاب و علوم شناختی ابراز امیدواری کرد: دانش هوش مصنوعی هم پا به پای دانش فناوری نو رشد کند و ایران بتواند در زمینه این دانش حرفی برای گفتن داشته باشد.

خرازی به برگزاری دومین نمایشگاه فناوری نانو اشاره کرد و ادامه داد: فناوری نانو می تواند زندگی مردم را متحول کند و حمایت هایی که در این حوزه شده بسیار مناسب است و امیدواریم این حمایت ها در سایر بخشها نیز صورت بگیرد تا همپای این فناوری رشد یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha