معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در اختیار شورای نگهبان قرار دارد، گفت: منعی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

لایحه حمایت ازحقوق معلولان روی میز شورای نگهبان

سلامت نیوز:معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در اختیار شورای نگهبان قرار دارد، گفت: منعی برای اجرای این قانون وجود ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا،حسین نحوی نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: بررسی های سازمان بهزیستی برای اصلاح قانون حمایت از معلولان به پایان رسید و پس از آن به مجلس ارسال و بررسی شد و در سال گذشته لایحه بازنگری شده حمایت از معلولان به شورای نگهبان ارسال شد که هم اکنون در اختیار این شورا قرار دارد و با توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز به پایان رسیده در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفته است.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در خصوص سرنوشت قانون جامع حمایت از معلولان در شورای نگهبان نیز گفت: از آنجا که این قانون در اختیار شورای نگهبان است یا این شورا به قانون ایراداتی می گیرد که باید مجددا به مجلس ارسال شود و برطرف شود و یا اینکه نظری ندارد و باید در حکم قانون از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شود.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه منعی برای اجرای قانون حمایت از معلولان وجود ندارد، یادآور شد: این قانون مصوب سال 83 مجلس است اما از آنجا که مشکلاتی همچون تأمین اعتبارات داشت که عملیاتی نشد ؛ قرار شد که مورد بازنگری مجدد قرار گیرد. قانون اصلاح شده نیز در انتظار تایید شورای نگهبان است.


به گفته نحوی نژاد، در قانون حمایت از معلولان مشکلاتی مانند مناسب سازی معابر، مستمری، استخدام و خدمات معیشتی و بیمه این افراد دیده شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha