معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ظرفیت پذیرش دانشگاههای علوم پزشکی در کنکور 88 و تفاوت آن با میزان پذیرش از سوی سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش اضافه بر ظرفیت اعلامی دانشگاهها پذیرش انجام داده که این خلاف توافق قبلی است.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با مهر افزود: این درصد افزایش نسبت به پیش بینی و توافق قبلی بیشتر است و منطقاً به دلیل اینکه در بودجه ها تاثیر می گذارد، مشکل ساز می شود.

وی یادآور شد: بودجه ها به تناسب افزایش ظرفیت دانشگاهها افزایش نیافته است و افزایشی که در پذیرش صورت گرفته نیز مزید بر این موضوع شده است.

افزایش پذیرش در دوره های کارشناسی موجب مشکلاتی در خوابگاههای دانشجویی شده است

محققی با بیان اینکه بودجه و امکانات افزایش پیدا نکرده است، اظهار داشت: افزایش ظرفیت در دوره های کارشناسی موجب مشکلاتی در خوابگاههای دانشجویی شده است و این درحالی است که در رشته های متعدد با توجه اهمیت رشته ها باید فضای آموزشی وجود داشته باشد که اینگونه نشده است.

افزایش 20 تا 35 درصدی در دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

وی گفت: درصدی در ظرفیت پذیرش افزایش داده شده است که این درصد افزایش یافته هنوز به طور دقیق در دانشگاهها، مقاطع و رشته ها به تفکیک مشخص نشده است اما در دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاههای مختلف از 20 تا 35 درصد متفاوت بوده است.

پذیرش دانشجو در علوم پزشکی بر اساس برنامه چهارم انجام شده است

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: گفت: پذیرش دانشجو در علوم پزشکی بر اساس برنامه چهارم توسعه انجام شده است. در واقع بخشی از ظرفیتهای مربوط به پذیرش بر اساس مصوبات برنامه چهارم توسعه انجام شده است و بخشی نیز که به خصوص بخش تحصیلات تکمیلی محسوب می شود فراتر از برنامه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بخش دکتری تخصصی و دوره های دستیاری وزارت بهداشت فراتر از تکالیف برنامه چهارم توسعه عمل شده و ظرفیت های پذیرش افزایش یافته است تا بتوان نیازهای تخصصی کشور را رفع کرد.

وزارت بهداشت دوره های کاردانی و شبانه را محدود کرده است

محققی گفت: از سوی دیگر وزارت بهداشت دوره های کاردانی و شبانه را محدود کرده است و این محدودیت نیز بنا به اقتضائات بوده است. چرا که در وزارت بهداشت باید بر اساس اشتغال برنامه ریزی صورت گیرد از این جهت ضرورت داشت که مقطع کاردانی به کارشناسی ارتقاء یابد و این کار در طول برنامه چهارم انجام شد.

وی افزود: البته در مورد رشته های فوریت های پزشکی و بهداشت دهان و دندان وضعیت متفاوت است و در این حوزه باید دوره های کاردانی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha