یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 179692

گرم کردن دوباره مواد غذایی، به بخشی از سبک زندگی در جهان امروزی بدل شده است. با این‌حال، تحقیقات نشان داده‌اند که گرم کردن مجدد بعضی از غذاها ممکن است واقعا برای سلامتی خطرناک باشد، خصوصا اگر به شیوه غلطی نگهداری شوند.

قارچ، تخم‌مرغ و کرفس را دوباره گرم نکنید!

سلامت نیوز: گرم کردن دوباره مواد غذایی، به بخشی از سبک زندگی در جهان امروزی بدل شده است. با این‌حال، تحقیقات نشان داده‌اند که گرم کردن مجدد بعضی از غذاها ممکن است واقعا برای سلامتی خطرناک باشد، خصوصا اگر به شیوه غلطی نگهداری شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، گرم کردن دوباره مواد غذایی، به بخشی از سبک زندگی در جهان امروزی بدل شده است. با این‌حال، تحقیقات نشان داده‌اند که گرم کردن مجدد بعضی از غذاها ممکن است واقعا برای سلامتی خطرناک باشد، خصوصا اگر به شیوه غلطی نگهداری شوند. بنابراین قبل از این‌که غذایی را دوباره گرم کنید، نکات زیر را با دقت بخوانید.


گرمای مجدد می‌تواند به نیتراتی که درون کرفس، اسفناج و چغندر وجود دارد، آسیب برساند و درنتیجه خواص سرطان‌زای آن را آزاد کند. بنابراین اگر می‌خواهید غذاهای حاوی کرفس و اسفناج بخورید، دوباره آن‌ها را برای خوردن گرم نکنید.


قارچ‌ها به‌طور کلی باید بلافاصله بعد از گذراندن فرآیند پخت‌وپز خورده شوند و همان موقع نیز تمام شوند. یعنی نباید قارچ‌ها را دوباره گرم کنید. پروتئین‌های درون قارچ می‌توانند خیلی سریع فرآیند فاسد شدن را طی کنند و این موضوع واقعا برای دستگاه گوارش شما مضر است.
بسیاری از افراد فکر می‌کنند که گرم کردن دوباره تخم مرغ اشکالی ندارد، اما واقعیت این است که گرم کردن مجدد تخم مرغ می‌تواند واقعا سمی باشد. در واقع، زمانی که تخم‌مرغی را دوباره گرم می‌کنید که قبلا نیمرو یا آب‌پز شده است، شدیدا به دستگاه گوارشی خودتان آسیب می‌زنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha