معاون سازمان سنجش در واکنش به اظهارات معاون وزیربهداشت مبنی بر عمل نکردن این سازمان به توافقات، جزئیات افزایش ظرفیت رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کنکور را تشریح کرد و گفت: این رشته ها در مجموع با 49/11 درصد افزایش ظرفیت مواجه شدند.

ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: کل افزایش ظرفیتی که سازمان سنجش آموزش کشور در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کنکور سراسری سال 89 در کل دانشگاههای کشور اعمال کرد برابر با 49/11 درصد بود که این افزایش ظرفیت به جز پذیرش در رشته های بین الملل است.

وی اظهار داشت: این درصد افزایش ظرفیت شامل پنج درصد مصوبه مجلس برای سهمیه شاهد، گرد کردن نمره و برابر بودن نمره می شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این در حالی است که سازمان سنجش آموزش کشور در کنکور سراسری 88 افزایش پنج درصدی ظرفیت را که برای دانشگاههای وزارت علوم اعمال کرد برای دانشگاههای وزارت بهداشت اعمال نکرد.

وی با ذکر چند مثال از درصد افزایش ظرفیتهای پذیرش چند دانشگاه علوم پزشکی کشور در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به مهر گفت: در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 81/7 درصد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز 15/6 درصد، دانشگاه علوم پزشکی تهران 14/7 درصد افزایش ظرفیت داشته است.

معاون سازمان سنجش اضافه کرد: در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز 33/8 درصد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد 47/8 درصد افزایش ظرفیت داشته است.

خدایی همچنین ادامه داد: در رشته دندانپزشکی نیز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با 10 درصد افزایش ظرفیت، دانشگاه علوم پزشکی تهران با 35/7 افزایش ظرفیت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با 89/8 درصد افزایش ظرفیت مواجه بوده اند.

وی اظهار داشت: در کل کشور رشته پزشکی در کنکور سراسری 41/10 درصد، رشته دندانپزشکی 8/14 و رشته داروسازی 68/12 درصد افزایش ظرفیت داشته اند.

به گزارش مهر، محمد علی محققی - معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ظرفیت پذیرش دانشگاههای علوم پزشکی در کنکور 88 و تفاوت آن با میزان پذیرش از سوی سازمان سنجش به مهر گفت: سازمان سنجش اضافه بر ظرفیت اعلامی دانشگاهها پذیرش انجام داده که این خلاف توافق قبلی است.

وی درصد افزایش ظرفیت در رشته های دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاههای مختلف علوم پزشکی وزارت بهداشت را بین 20 تا 35 درصد اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha