برچسب دیجیتالی که با چسبیدن به بدن بیماران می تواند علائم حیاتی آنها را تحت نظر داشته و در صورت نیاز پیام هشداری برای پزشک مربوطه ارسال کند برای اولین بار در بیمارستهانهای انگلستان مورد آزمایش قرار می گیرد.

این فناوری متحول کننده که بسیار سبک وزن، کم انرژی و قابل حمل است با هدف تحت نظر داشتن 24 ساعته بیماران ارائه شده است. اولین دوره آزمایشی استفاده از این ابزار از بیمارستان سنت مری در غرب لندن آغاز خواهد شد تا به این شکل امکان جمع آوری اطلاعات فیزیولوژی با دقتی بالا و به صورت مداوم مورد بررسی قرار گیرد.

این ابزار برچسب مانند که در ابعاد یک گوشی تلفن همراه است را می توان برای چند روز مورد استفاده قرار داد. حسگرهای سیلیکونی درون این ابزار می توانند به عنوان سیستم کنترل فعالیتهای قلب، سیستم حرارت سنج و حسگر حرکتی برای کنترل تنفس بیمار مورد استفاده قرار گیرند.

محققان دانشگاه کالج لندن که این ابزار را با صرف هشت سال زمان ابداع کرده اند اکنون در حال مطالعه بر روی ابزارهای نیمه رسانایی هستند که می توانند نشانه های کلیدی تر و حیاتی تری مانند فشار خون را اندازه گیری کنند.

به گفته محققان استفاده از این برچسبها در حدود 20 دلار هزینه در بر خواهد داشت اما در مقابل امکانات حیاتی که توسط آن ارائه می شود به طور قطع ارزش چنین هزینه ای را خواهد داشت.

بر اساس گزارش تایمز آنلاین، محققان اعلام کردند هدف از ارائه چنین ابزاری کنترل بیماران در خانه و محیطهای دور از بیمارستان و پیشگیری از مشکلاتی است که شاید در صورت بی توجهی بتواند افراد را در بیمارستان بستری سازد و هزینه های گزاف تری را آنها به بار بیاورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha