دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 179717

یک متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: بطور معمول بیماری زونا در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، شیمی درمانی انجام می‌دهند یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بیشتر بروز پیدا می‌کند.

این افراد مراقب "زونا" باشند

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: بطور معمول بیماری زونا در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، شیمی درمانی انجام می‌دهند یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بیشتر بروز پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر بهزاد مهدویان  با بیان اینکه بیماری زونا در پی فعال شدن مجدد ویروس آبله مرغان ایجاد می‌شود، گفت: درصورت ابتلا به آبله مرغان که عموما در دوران کودکی صورت می‌گیرد، ویروس این بیماری در نخاع افراد بصورت غیرفعال باقی می‌ماند.

مهدویان افزود: در موارد اندکی که فرد دچار ضعف سیستم ایمنی شود، شیمی درمانی انجام دهد یا در صورت ابتلا فرد به سرطان یا HIV این ویروس مجددا در دوران بزرگسالی در بدن فرد فعال شده و این بار بصورت بیماری "زونا" بروز پیدا می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بیماری زونا در ابتدا با درد شدید در قسمتی که قرار است بثورات پوستی ظاهر شود، بروز پیدا می‌کند و این درد بگونه‌ای است که برخی مواقع با دردهای قلبی یا درد کلیه (بسته به ناحیه بروز بثورات پوستی) اشتباه گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: این بیماری معمولا تب نمی‌دهد و بعد از دو تا سه روز بثورات پوستی و جوش‌های قرمز رنگ در محل درد ظاهر می‌شود و به طور معمول این بثورات همه‌گیری در سراسر بدن ندارند. سرایت این بیماری به دیگران کمتر از آبله مرغان بوده و از طریق تماس پوستی قابلیت سرایت دارد.

وی به وجود درمان مناسب برای این بیماری اشاره کرد و افزود: با مصرف دارو طی مدت دو تا سه روز سیر بیماری کند شده و تظاهر بثورات پوستی کمتر شده و سیر بیماری متوقف و ظرف مدت کوتاهی درمان می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha