عضو انجمن راینولوژی ایران گفت: لیزر سرد دارای ویژگی‌های فراوانی است كه با استفاده از این ویژگی‌ها، می‌توان سینوزیت و فلج اعصاب 7 و 8 را بدون نیاز به جراحی درمان كرد.

دكتر امیر آب‌آب‌زاده درگفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده بر روی خواص طیف نوری لیزر سرد مشخص شد كه می‌توان از نور برای درمان التهاب گوش، سینوزیت و ترمیم فلج عصب 7 و عصب 8 استفاده كرد. در نتیجه برای نخستین بار دركشور از این روش در اهواز استفاده كردیم.

وی افزود: پیش از این دركشور از لیزرتنها در فیزیوتراپی و درمان رماتیسم استفاده می‌شد، ولی انجام آزمایشات نشان داد كه می‌توان از لیزر سرد در موارد درمانی متعددی استفاده كرد.

دكتر آب‌آب‌زاده تصریح كرد: لیزر سرد دارای طیف‌های نوری قرمز و مادون قرمز است و این دو طیف نوری بر روی غشاء سلولی تاثیر مستقیم داشته و موجب افزایش اثر ترمیمی سلول و كاهش درد و التهاب می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: طیف‌های نوری لیزر سرد بر میتو‌كندری سلول كه مركز تولید انرژی سلول است، موثر بوده و با افزایش كارایی آن، انرژی سلول آسیب دیده را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، لیزر سرد موجب افزایش مواد بیوشیمیایی سلول‌های آسیب دیده می‌شود و خواص ترمیمی سلول را افزایش می‌دهد.

عضو انجمن راینولوژی ایران تاكید كرد: با استفاده از خواص ضد التهاب لیزر سرد می‌توان سینوزیت را به راحتی درمان كرده و نیاز به انجام عمل جراحی را كاهش داد.

این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: سینوزیت به دلیل التهاب مخاط بینی و سینوس‌ها به‌وجود می‌آید و دریچه تخلیه سینوس‌ها دچار التهاب شده كه موجب سردرد و تب می‌شود.

دكتر آب‌آب‌زاده افزود: طیف مادون قرمز لیزر‌سرد، بافت ملتهب سینوس‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طیف قرمز لیزر‌سرد نیز به درون بینی تابیده شده و موجب كاهش التهاب مخاط بینی می‌شود.

وی تصریح كرد: با كاهش التهاب و تورم، ترشح سینوس‌ها كاهش وتخلیه ترشحات افزایش می‌یابد. با تخلیه ترشحات، سینوزیت بهبود می‌یابد.

عضو انجمن لیزر ایران خاطرنشان كرد: همچنین با استفاده از لیزر سرد می‌توان عارضه كری ناگهانی را نیز درمان كرده و از بروز آسیب‌های جانبی ناشی از آن پیش‌گیری كرد.

وی تاكید كرد: فلج عصب 7 نیز اختلال دیگریست كه موجب فلج شدن صورت فرد مبتلا شده و علت آن نیز ناشناخته است. با استفاده از لیزر سرد می‌توان اعصاب آسیب دیده را ترمیم و تقویت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زندی ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    29 5
    لطفا آدرس یا شماره تلفن جهت لیزر سینوسها رو بنویسید
  • اسماعیل ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    26 5
    سلام من سینوزیت مزمن دارم،هرازگاهی که این مشکل به سراغم میآید بین دوتاابروم وقسمت بین بینی وابروهام سمت راست صورتم متورم میشه شروع به آبریزش میکنه وباانتی بیوتیک هم خوب نمیشه بدبختم کرده نمیدونم چکارکنم لطف کنین به من بگین چکارکنم ممنون میشم