رئیس پایگاه انتقال خون بابل گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای نوع A و پیشرفت این بیماری در سطح شهرستان پیش بینی می شود با کمبود خون مواجه شویم

محمد عطارزاده عصر یکشنبه در جلسه شورای بهداشت و درمان شهرستان اظهار داشت: با توجه به شیوع آنفلوانزای نوع A هرگونه علائم سرماخوردگی جزو معافیت موقت اهدای خون محسوب شده و با توجه به شیوع زیاد این بیماری ممکن است با کمبود شدید خون مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر با شیوع این بیماری شرایط بسیار سختی برای اهدا کنندگان خون اعمال شده و حتی از اهدا کنندگان خون درخواست شده است یک هفته بعد از اهدای خون اگر دچار سرماخوردگی شدند مراتب را سریعا از طریق تلفنی با پایگاه انتقال خون بابل در میان گذاشته تا از تزریق فرآورده های خونی آنها به سایر افراد جلوگیری شود.

عطارزاده افزود: با توجه به شیوع آنفلوانزا استقبال مردم بابل نسبت به اهدای خون در آبان ماه بسیار چشمگیر بوده ومردم خیر و نوع دوست شهرستان بابل آبان ماه 970 واحد خون به نیازمندان اهدا کردند.

وی، وضعیت خونگیری سازمان انتقال خون بابل نسبت به سال قبل را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در طی هفت ماه گذشته مردم خیر بابل با مراجعه به پایگاه های ثابت و سیار بابل 14 هزار و 479 واحد خون اهدا کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل هزار و 452 واحد و حدود 12 درصد رشد داشته است.

عطارزاده تصریح کرد: سازمان انتقال خون بابل دارای یک پایگاه ثابت در داخل سازمان، یک کانکس ثابت در سبزه میدان و یک اتوبوس سیار خونگیری در شهرهای بابل، بابلسر و فریدونکنار است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پایگاه انتقال خون بابل، خون مورد نیاز چندین تخت جراحی بیمارستانهای بابل و خون مورد نیاز بیش از 720 بیمار تالاسمی بابل را تامین می کند به دریافت خون گروه های مختلف خونی نیازمند است.

عطارزاده از مردم خیر و نوع دوست شهرستان بابل خواست با مراجعه به پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون بابل بیماران نیازمند به دریافت خون را یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha